Міжнародна дипломатія проспала пробудження кровожерливого ведмедя з реваншистськими настроями. Але цей звір є не брутальним та тупим. Він дуже нагадує Германію часів Гітлера.
Колись весь світ дивувався, як тямущий німецький народ підтримував кривавого диктатора. Ось вона відповідь. Це грандіозна машина пропаганди, яку зараз відпрацьовують на росіянах.
"І коли Крим раптом опинився вже в іншій державі, ось тоді вже Росія відчула, що її навіть не просто обікрали, а пограбували", - наголосив Володимир Путін, і приєднав АРК до РФ.
Запланована вакханалія в Георгієвському залі Кремля могла і не відбутись. Якби жителі півострова бойкотували незаконний референдум. Якби жителі півострова не хотіли до Росії. Та вони хотіли.
Населення Криму боялося неіснуючих фашистів, про яких з запалом розповідали російські телеканали в Україні. Пропагандистська машина Кремля виграла за старим перевіреним принципом - "чим нахабніше брехня, тим більше народ в неї вірить".
Тож Крим став Кримським федеральним округом в результаті інформаційної війні.
Посилення пропаганди в РФ було закономірним. Після провалу інформаційної кампанії під час бійні в Грузії 2008 року, Путін зробив висновки. Він почав будувати закритий інформаційний простір – закритий через те, що російськомовне населення навряд чи дивитиметься BBC, нехай там навіть більш об'єктивна інформація.
Вже в червні 2009 року президент РФ Медведєв затвердив перелік загальнообов'язкових телеканалів і радіоканалів, які МАЛИ бути поширені по всій території Федерації. Звісно, в переліку є канали, які не раз були зловлені на брехні медіаекпертами: "Перший канал", "Росія" та "НТВ".
Інформаційна експансія не обмежилася кордонами Росії. В жовтні 2010 року тоді ще прем’єр Путін затвердив безпрецедентну державну програму "Інформаційне суспільство (2011 - 2020 роки)" загальною вартістю 40,6 мільярдів доларів (за курсом 30 руб = 1 дол).
Мету програми можна охарактеризувати як стовідсоткове охоплення російськомовного населення земної кулі засобами масової інформації всіх форм власності, які розділяють державний стратегічний курс Російської Федерації. Тобто, державними чи приватними – немає великого значення.
Такі привілейовані ЗМІ зобов’язані розповсюджувати "правильну" інформацію про події в Росії та світі, наростити частку інформації про здоровий спосіб життя, про соціально відповідальну поведінку, поширювати традиції, культурні, моральні та сімейні цінності "руського міра".
Варто зауважити, що дана програма вже виконана майже на половину. До кінця 2014 року сума витрачена на пропаганду російських цінностей зросте до 16,5 млрд. дол. США.
"Перетворимо чорне на біле". Багатомільярдні вливання в експорт російської пропаганди вкрай ефективні. Один з демотиваторів, що гуляють інтернетом
Ключовими виконавцями програми є:
- Міністерство зв'язку і масових комунікацій, яке координує реалізацію "Інформаційного суспільства";
- "Россвязь" та "Роспечать", які контролюють розвиток російських ЗМІ;
- а також сумнозвісні "Роскомнадзор" та ФСБ, які слідкують за "чистотою" ефіру від інформації, що суперечить офіційному курсу Москви.
Головну ударну силу склали державні російські ЗМІ. Програма забезпечується величезними бюджетними субсидіями, які переважно спрямовуються саме на них.
Для прикладу, в 2014 році "Роспечать" за діяльність Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії (канали "Росія 1", "Росія 24", "РТР Планета" та інші) заплатить 721 млн дол. За мовлення телевізійних каналів англійською, арабською та іспанською мовами "Роспечать" перерахує некомерційній організації "ТВ-Новини" 395,7 млн дол.
Субсидії "Першому каналу", телекомпаніям "НТВ", "Петербург", "Карусель" і "ТВ Центр" складуть у сумі 202 млн дол. Реформовані "РІА Новини" отримають 86,7 млн дол. "ІТАР-ТАСС" - 40,8 млн дол. "Спортивному мовленню" перепаде 56,1 млн дол. "Громадському телебаченню Росії" - 47,5 млн дол.
Окрім того, "Роспечать" роздасть гранти в галузі ЗМІ на 2,3 млн дол та проведе медіазаходи з патріотичного виховання громадян на 310 тис дол.
До речі, за цензуру Роскомнадзору російські платники податків сплачують приблизно 350 млн дол на рік.
Треба визнати, що мільярдні ін’єкції дають результат. За повідомленням Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії, її ефір охоплює 98,5% населення Росії та більше 50 мільйонів телеглядачів у країнах СНД та Балтії.
Канал "РТР Планета" дивляться жителі Європи, Близького Сходу, Північної Африки і США, які розмовляють 53 мовами.
Тісна співпраця з оганами влади, цензура та тиск призвели до того, що майже всі засоби масової інформації в межах РФ стали гвинтиками масштабної пропагандистської машини, яка промиває мізки споживачам контенту.
Про що вони чують? Про здоровий спосіб життя? Про російську культуру? Так, але ще – це відверта брехня щодо України та всього світу. Російські новини не гребують перекручуванням фактів, а це вже не є стандартами журналістики. Це є пропаганда – насадження потрібних думок у суспільстві.
|