Місцеві органи влади будуть відповідати за місцеві дороги. На цьому наголосив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський на брифінгу в Будинку Уряду у четвер, 2 квітня, де йшлося про реформи дорожньої галузі.
Міністр повідомив, що вже розпочато процес реформування Укравтодору.
«Основне завдання – створення європейських доріг», - наголосив Андрій Пивоварський. Для цього, в першу чергу, потрібно децентралізувати систему управління дорожнім господарством.
«Дороги місцевого значення відходять на місця, дороги республіканського – залишаються в управлінні державного органу, який буде створено з реорганізованого Укравтодору. Місцеві органи влади будуть відповідати за місцеві дороги», - наголосив Андрій Пивоварський. Місцевим громадам буде передано територіальні та місцеві дороги, гроші на їх утримання і техніку для обслуговування. Також планується створити спеціальний дорожній фонд, гроші з якого направлятимуться виключно на дороги.
Міністр наголосив, що будуть створені умови для конкуренції. Укравтодор більше не буде одночасно замовником, виконавцем і контролером дорожніх робіт. Однією з умов створення конкуренції є зміни в технологічні процеси експлуатації та будівництва та конкурсні умови залучення експлуатантів. На сьогодні кожен рік відбуваються тендери. В Європі ж компанія отримує контракт на 7-10 років, тож може планувати, брати кредити тощо, і цей досвід, після внесення змін у законодавство, варто запроваджувати в Україні.
Також необхідно створити систему незалежного контролю якості.
«Не може той, хто планує, експлуатує, будує, сам себе контролювати, повинен бути незалежний нагляд експертів, громадських активістів», - наголосив Міністр. При цьому необхідно будувати за сучасними технологіями. Зокрема, тими, що забезпечують термін експлуатації доріг до капітального ремонту не 5-7 років, як нині, а 25-30 років.
Першим пілотом концесійної дороги буде «Львів-Краковець». Конкурсна документація буде готова за два тижні. «Вже є дві зацікавлені іноземні сторони, щоб фінансувати цей проект», - зазначив Міністр.
Наразі відбувається глобальне реформування залізниці. Зараз триває незалежна оцінка активів Укрзалізниці, яку планується закінчити до середини червня. Потім розпочнеться формування балансу нового акціонерного товариства.
«Паралельно зараз іде робота з розробки нового закону про залізничний транспорт», - повідомив Андрій Пивоварський. Наступного тижня почне працювати робоча група з залученням представників Міністерства, Укрзалізниці, громадськості, експертів, яка запровадить публічне обговорення «першої чернетки нового закону».
«Для того, щоб завершити акціонування, нам необхідно провести оцінку, прийняти закон і, думаю, близько вересня ми будемо мати нову компанію – акціонерне товариство «Українські залізниці», - повідомив Андрій Пивоварський. Він додав, що паралельно зі створенням нової юридичної структури запущено процес розробки нової організаційної структури. Роль регіональних залізниць зміниться кардинально – це будуть філії.
Водночас розпочато масштабну роботу зі стабілізації технічного стану рухомого складу і колійного господарства. Зокрема, на сьогодні вже розпочато близько 30 тендерів на закупівлі технічного обладнання для Укрзалізниці.
«Дуже важливий момент – ми готуємося до перевезення зернових, адже очікується досить добрий врожай, це означає збільшення експорту. Запущена програма роботи Укрзалізниці з портами, щоб підготуватися до експортного сезону», - додав Андрій Пивоварський.
Міністр повідомив, що сьогодні прийнято рішення задіяти принципи «Відкритого неба» на території аеропорту «Львів».
«Відсьогодні в односторонньому порядку ми відкриваємо аеропорт «Львів» для всіх перевізників на основі двосторонніх договорів», - повідомив Андрій Пивоварський. Він висловив сподівання, що завдяки цьому повернуться потоки до Моршина, Трускавця і аеропорт «Львів» буде завантажений.
Триває підготовка проекту закону про внутрішній річковий транспорт.
«Основна ідея – запустити ріки, розвантажити дороги від важких вантажів, які вбивають наші дороги», - наголосив Міністр. При цьому розглядається питання забезпечення навігації упродовж року.
Також розроблена програма подальших реформ у морській галузі. Найближчим часом її буде презентовано. Мета – створити ефективні інвестиційні умови для розвитку інфраструктури і практичної реалізації інвестпроектів.
|