Міжгалузеве індустріальне об’єднання «Радіокомітет» оприлюднило дані першої хвилі дослідження радіослухання за 2016 рік в містах України з населенням понад 50 тисяч осіб. Упродовж першого кварталу 2016 року українці найактивніше слухали «Хіт FM», «Шансон», «Люкс FM», «Ретро FM» та «Русское радио Украина».
Про це свідчать показники першої хвилі радіо дослідження, яке здійснює компанія «TNS Україна» на замовлення «Радіокомітету». Нагадаємо, у конкурсі відкритих пропозицій на проведення у 2016 році єдиного галузевого вимірювання радіослухання в Україні перемогла дослідницька компанія «TNS Україна». Попередні чотири роки ці дослідження на замовлення «Радіокомітету» здійснювала компанія «GFK Україна».
У топ-5 лідерів відбулись зміни у порівнянні з попередньою хвилею (зокрема, «Люкс FM» та «Ретро FM» випередили «Русское радио Украина» та «Шансон» за показником охоплення). Однак, за словами Анастасії Строкової, Print&Radio Buying Director ADV Group Ukraine, вони можуть бути частково пов’язані з деякими змінами у структурі опитування нового дослідника, які враховувались при розрахунках тижневого охоплення.
«Основним викликом для TNS Україна було показати, що перехід ринку від одного дослідника до іншого був максимально комфортним та прозорим. Окрім цього, у «Радіокомітету» були чіткі вимоги до нового дослідника, а саме – забезпечити спадковість даних. З чим, на мій погляд, компанія TNS Україна успішно впоралась», – вважає Любов Рогач.
На думку Анастасії Строкової, суттєвою перевагою дослідження TNS є більший обдзвін слухачів через мобільні номери. Це забезпечує більший доступ до мобільної, активної та платоспроможної аудиторії, яка, насамперед, цікава рекламодавцям.
Анастасія Строкова переконана, що основним викликом для радіо у 2016 році є зростання digital: «Діджиталізація музичного контенту і його загальнодоступність, збільшення кількості гаджетів, можливість створювати плей-листи і слухати музику в автомобілях по Bluetooth навіть без доступу в інтернет (ВК, Applemusic) становить серйозну конкуренцію класичному радіо і створює нові виклики перед індустрією в цілому. User-generatedcontent, достаток онлайн станцій без реклами робить слухача більш вимогливим і вибірковим, змінює його звички медіа-споживання».
Саме тому, на її думку, радіостанціям слід шукати нові рішення щодо діджиталізації контенту, розвивати власні сайти та соціальні мережі. Адже рекламодавців приваблюють крос-медійні пропозиції, а також нові формати реклами, які поступово відходять від традиційних «блоків» у бік інтеграції і «менш нав’язливих» рішень.
Директор рекламного агентства RadioExpert Любов Рогач серед основних трендів виокремлює аналітику даних. За її словами, робота з Big Data на сьогодні вже не модний напрям, а критично необхідний інструмент для якісного виконання поставлених бізнес-завдань.
Опитування «TNS Україна» у межах першої хвилі дослідження проводилося з 25 січня по 3 квітня 2016 року. Участь у ньому взяли мешканці України з міст із населенням 50 тис+, у віці від 12 до 65 років. Вибірка склала 10 334 респонденти.
Як свідчать дані дослідження, слухачі радіо – прогресивні та активні користувачі інтернету – 77% з них бувають в онлайні раз на день, а то й частіше. Також більша частина мають власний автомобіль (53%) та одружені (61%).
«Радiо продемонструвало чудові показники у першому кварталі цього року. Періодичний «солд-аут» на рейтингових каналах говорить про те, що радіо сьогодні ефективне для рекламодавців з точки зору досягнення бізнес-цілей», – коментує Любов Рогач.
|