Уровень жизни в Украине в прошедшем 2015 г. стал худшим за всю историю наблюдений с начала 1990-х годов. Как передают Вести Экономика, об этом сообщила американская компания Gallup International по итогам проведенного опроса.
Согласно данным проведенного социологического исследования Gallup удовлетворенность жителей Украины уровнем своей жизни продолжает падать. Ухудшаются как оценки текущих жизненных стандартов, так и будущие ожидания. В среднем украинцы оценивают свой текущий уровень жизни на 4 балла по десятибалльной шкале.
Запрошуємо переглянути:
По данным Gallup, процент "довольных" своей жизнью украинцев за прошедший год сократился с 27% до 17% . При этом число украинцев, оценивающих экономическую ситуацию в стране как "плохую", увеличилось с 62% в 2014 г. до 79% в 2015 г.
Вопрос о качестве жизни также выявил увеличение доли "страдающих" (suffering) и снижение числа "процветающих" (thriving) украинцев до 36% и 9% соответственно:
По оценкам Gallup, доля украинцев, испытывающих экономические страдания, заметно выше, чем в большинстве бывших советских республик, в которых были проведены схожие опросы в 2015 г. В американской компании отмечают причины неудовлетворенности украинцев своей жизнью: "Низкие оценки качества жизни, вероятно, являются симптомами недовольства украинцев продолжающимися политическими, социальными и экономическими проблемами, а также общим недовольством в стране из-за конфликта на востоке Украины. Низкие оценки качества жизни среди украинцев, скорее всего, будут сохраняться, до тех пор пока в страну не вернется экономическая и политическая стабильность".
Довідка з Вікіпедії:
Інститут Ґеллапа (англ. The Gallup Organization) — американський інститут дослідження громадської думки.
У 1935 Д. Ґелапп створив при Принстонському університеті Американський інститут суспільної думки. Виникнення цього закладу пов'язане з розвитком професіонального вивчення суспільної думки у 1930-х роках. У цей час почала використовуватися науково обґрунтована вибірка, більш ретельно розроблялися анкети, створювалися професійні підрозділи, зайняті опитуваннями. Д. Ґелапп з 1933 був директором дослідницького відділу рекламного агентства в Нью-Йорку, досліджував читаність газет і журналів, вивчав думку виборців, застосовуючи різні методики. У 1936 він проаналізувавши вибірку, вказав на помилку «Літерарі дайджест», і обґрунтував висновок про перемогу Рузвельта.
Інститут Ґеллапа проводить двічі на тиждень загальнонаціональні і регіональні опитування і публікує їхні результати в 150 газетах. Щомісяця видається журнал «Індекс суспільної думки», де публікуються результати з коментарями, діаграмами, схемами. Крім загальнонаціональних опитувань проводить опитування окремих груп населення, у тому числі студентів, молоді, конфіденційні опитування для комерційних і промислових сфер. Має 30 філій у 50 країнах.
У результаті багаторічного експериментування Д. Ґеллап зупинився на вибірці 1500 осіб, хоча в окремих випадках опитується 5000 і більше. Так, вивчаючи думки з приводу сухого закону, він опитав 12 тис. осіб і довів, що після 400 число супротивників закону залишалося понад 60%. Опитування проводяться шляхом інтерв'ю, що триває від години до півтори годин.
Інститут Ґеллапа брав участь і відзначався високою точністю при прогнозуванні виборчих кампаній в США — з 16 виборчих кампаній Президента дані цього інституту дозволили в 14 правильно визначити переможця (окрім 1948 та 1976), а середня абсолютна похибка прогнозів стосовно кандидатів республіканської та демократичної партії у чотирьох випадках була нижчою за 1% (1960, 1968, 1972, 1984), в 3-х за 2% (1956, 1976, 1996), в 4-х за 3% (1940, 1944, 1964, 1988), в двох (1980, 1992) за 4%, в двох за 5% (1948, 1952). І тільки в першому дослідженні 1936 року вона перевищувала 6%.
|