Сьогодні, 18 серпня, на трасі Н-11 «Дніпропетровськ-Миколаїв» було встановлено пересувний пункт габаритно-вагового контролю.
«Комплекс був придбаний у 2008 році, сертифікований 14 серпня поточного року, що дає право його встановлювати і виконувати завдання з контролю за перевезеннями. Комплекс буде дисциплінувати перевізників в процесі завантаження та перевезення вантажів», – відзначив перший заступник голови облдержадміністрації Микола Романчук.
Представники спецпідрозділу «Кобра» направляли вантажівки на зважування, а у разі виявлення «перевантаження», працівники управління Укртрансінспекції фіксували порушення та відправляли транспорт на штрафмайданчик.
Після декількох оштрафованих вантажівок за перевищення встановленої норми ваги, біля під’їзду до комплексу утворилася «штучна зупинка» великовагового транспорту, який не поспішав рухатися в місто. Стало зрозуміло – автівки просто перевантажені. Ці факти відверто підтверджували і водії, але їх не бентежило, що тим самим вони руйнують нещодавно відремонтовані дороги.
Представники фірм-перевізників та їх група підтримки у вигляді так званих «громадських активістів» знову вдалися до шантажу, погроз, тим самим створюючи конфліктну ситуацію. В хід пішли такі методи, як перекриття доріг, і спроба перевернути автомобіль з відповідним обладнанням. Представники правоохоронних органів вчасно зреагували та зупинили сутичку.
Задля зниження напруги, безпеки та цілісності обладнання, комплекс тимчасово прибрали, але робота буде відновлена, так само, як і в 15 областях України. Там, з початку липня функціонують пункти вагового контролю. Це такі області, як: Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Херсонська, Хмельницька.
Найближчим часом планують встановити вагові комплекси і на трасі «Миколаїв-Київ» та «Миколаїв-Одеса». На них будуть тільки фіксувати наявні порушення, а сплата штрафів буде проводитись у банківських структурах. Крім того, встановлять веб-камери, що транслюватимуть в он-лайн режимі процес зважування, щоб унеможливити хабарництво та «відкати».
Микола Романчук нагадав, що наразі ведуться переговори з Міністерством інфраструктури щодо пілотного проекту – встановлення електронних вагових комплексів на території Миколаївської області. Такі автоматичні пункти контролю унеможливлять втручання людського фактору в процес.
Прокоментував ситуацію і голова облдержадміністрації Вадим Меріков: «Опір перевізників ваговим комплексам – очікуваний. Але ні я, ні миколаївська громада – не піддамося на шантаж! У фірм-перевізників кожен рік одне й те саме: «перевантаження – хабар даїшнику», а у нас – зруйновані дороги. У Миколаївській області дороги одні з найгірших в Україні, ми по крупицях збирали кошти на їх ремонт. І не автомобілі швидкої допомоги, шкільні автобуси або легкові автівки їх руйнують, а саме під зав'язку забиті вантажівки. З такими темпами ми увійдемо в зиму без доріг. Перш за все, страждає миколаївська громада: лікарі по кілька годин добираються до хворих, діти запізнюються в школу, а водії змушені в черговий раз ремонтувати свій транспорт. Про цих людей хтось із представників фірм-перевізників сьогодні думає? У гонитві за наживою вони забули про головне – про людське життя».
В свою чергу, народний депутат Ігор Бриченко впевнений, що влада не повинна піддаватися на шантаж перевізників.
«Не соромлячись, перевізники другий рік поспіль продовжують руйнувати не тільки дорожні покриття, але й інші об’єкти інфраструктури: понтонні мости на Снігурівщині, Варварівський та Інгульський мости, сільські та міські дороги, відверто шантажуючи владу, громади. Впевнений, що таким антиукраїнським діям немає жодного виправдання. Тож, не нарікайте в умовах страшної війни на відсутні методики: подумайте про людей, – не про власні гаманці. Мене, як аграрія, не треба переконувати в тому, що 40-60-тонні вантажівки буцімто рятують Україну та Миколаївщину зокрема із її небаченим врожаєм-2015 від голоду. За офіційною статистикою, сотні кілометрів доріг знищено тільки за останні місяці, а копійчану допомогу місцевим громадам на відновлення сполучень отримали хіба що одиниці. Я закликаю власників транспортних компаній довести свою відданість громаді області, зупинити шантаж працівників правоохоронних органів, а також влаштувати допуск громадськості до своїх вагових комплексів з метою об’єктивної оцінки конфлікту. З свого боку, закликаю органи влади, місцеве самоврядування, які роблять усе від них залежне, впорядкувати вантажоперевезення на Миколаївщині. Закликаю колег-нардепів від міжфракційного об’єднання «Південь України», депутатів інших рад об’єднати зусилля та навести лад на наших дорогах, а Міністерство інфраструктури підготувати відповідні рекомендації для стабілізації транспортних проблем в Україні».
|