Цей закон,
без перебільшення, чи не найбільше з інших новоприйнятих законодавчих
актів обговорювали й обговорюють у народі. Адже відтепер водіям, які
порушили правила дорожнього руху, загрожують санкції, яких Україна ще
не знала. Наприклад, за порушення правил перевезення пасажирів новим
законом передбачені штрафи від 170 до 340 гривень, за створення
аварійної ситуації на дорозі – від 340 до 680 гривень. Мінімальний
штраф (за непристебнуті ремені безпеки) відтепер становитиме від 51 до
85 гривень. Максимальний – за керування транспортним засобом у стані
алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння – від 2 тис. 550 до 3
тис. 400 гривень.
За керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, окрім
штрафів, передбачені й такі покарання, як позбавлення прав керування
транспортними засобами терміном від одного до двох років або громадські
роботи терміном від 40 до 50 годин, або адмінарешт терміном від семи до
десяти діб. Якщо водій двічі протягом року попадеться на цьому, його
можуть позбавити права керувати транспортними засобами на 10 років з
оплатним вилученням транспортного засобу.
Хоча більшість досвідчених водіїв до прийняття нового закону твердили,
що лише “драконівські” штрафи в змозі покласти край “бєспрєдєлу” на
дорогах, після прийняття закону Верховною Радою ці ж прихильники
наведення ладу на дорогах почали казати, що новий закон лише поширить
хабарництво серед даішників...
Поширенню негативного ставлення до нового закону посприяло й те, що
після його прийняття Верховною Радою він у популярних засобах масової
інформації не друкувався. Відповісти на болючі питання, викликані
незнанням нового закону, “ВЗ” попросив керівника прес-служби
Департаменту ДАІ МВС України Ніну Хмілевську.
- Новий закон набуває чинності відразу після його опублікування в засобах масової інформації, тобто вже завтра-післязавтра?
- Ні. Приймаючи цей закон, депутати Верховної Ради зазначили, що його
положення набудуть чинності через 30 діб після опублікування. До
застосування цього закону вже завтра не готові ні водії, ні самі
даішники. Тому протягом місяця керівництво ДАІ проводитиме навчання у
регіонах з особовим складом, готуватиме для інспекторів
дорожньо-патрульної служби методички щодо застосування закону.
- Водії, які, на жаль, не мали можливості прочитати норми підписаного
Президентом закону, кажуть, що відтепер даішник стає царем і Богом на
трасі. Що саме інспектор ДАІ, а не суди, як раніше, на місці
визначатимуть суми штрафів і штрафуватимуть водіїв...
- Це не так. Покарання за порушення правил дорожнього руху, які
передбачають великі штрафи, а також позбавлення прав на керування
автомобілем, примусову працю, надалі встановлюватимуть суди. Інша
справа, що новий закон дає право співробітникам ДАІ тимчасово вилучати
права у водіїв за порушення правил руху, які передбачають покарання
позбавленням права на керування. Вилучені водійські права
зберігатимуться у підрозділах ДАІ до прийняття судового рішення і не
більше трьох місяців з моменту вилучення. При цьому порушникам
видаватимуть тимчасові дозволи на право керування транспортними
засобами.
- Зміни до законодавства передбачають значні “вилки” у штрафах за одне
й те саме порушення. “Даси “на лапу” даішнику, - кажуть водії, - він
оформить штраф 340 гривень. Не даси - 425 гривень”...
- Не ми придумали ці “вилки”, а народні обранці. Як на мене, і про це
під час навчань говоритимемо інспекторам у регіонах. Накладаючи штраф,
наші співробітники мають враховувати чимало обставин. Наприклад, водій
поїхав на червоне світло й цим створив аварійну ситуацію на дорозі. За
це його мають покарати максимально визначеною сумою. А якщо він поїхав
на червоне світло, коли на дорозі не було жодної машини, крім його? Це
також серйозне порушення правил руху. Та в цьому разі покарати можна
мінімальним штрафом. Як на мене, інспектори дорожньо-патрульної служби,
накладаючи штраф, мають враховувати навіть марку автомобіля порушника,
тобто враховувати його фінансові можливості виконати покарання.
На сервісі https://kolobus.com.ua/ можна здійснити безкоштовне бронювання білету з оплатою при посадці і самостійно поїхати вивчати Європу. Це безпечно, адже вони контролюють усі етапи: від створення бронювання до моменту посадки в автобус. Після оформлення квитка з вами звʼяжеться менеджер, щоб підтвердити замовлення.
Згідно
Правиладміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.