Баштанка.НЕТ

Пн, 29.04.2024, 23:30

Вітаю Вас, Подорожній | RSS

РеєстраціяВхід

 
Головна сторінка Баштанка.НЕТ
Меню сайту

Категорії  СТАТЕЙ

Куточок споживача, поради та рекомендації
Світ - політика
Світ - економіка
Світ - суспільство
Світ - технології, наука
Світ - освіта, культура, медицина, спорт
У світі цікавого: ідеї, факти, коментарі
Робота
Постаті
ФУТБОЛ
Відпочинь!
Сценарії свят
Сім'я - особистий досвід
Здоров'я - профілактика, лікування
 
Форма входу
E-mail:
Пароль:

Зверніть увагу!
Сьогодні відвідували сайт:

 
Оновлені теми на форумі

  • Норковые шубы от клер
  • Медичний Центр Здоров'я
  • Квитки на автобус по Україні, Польщі та Європі
  • Професійний друк
  • Запрошуємо на онлайн навчання в школу ITStar
  •  

    ВИПАДКОВІ ФОТО:

    Конкурс "А я - україночка":

    Покладання квітів до 197 р. від д.н. Т.Г.Шевченка:

    Урочисті заходи до 97-річчя визволення району:

    Баштанський РВ УМВС:

     

    Головна » Статті » Різне: новини, робота, поради, відпочинок, цікаве » Сценарії свят

    Сценарій Шевченківського свята «Натхненне слово Кобзаря»



    Тема. Шевченківське свято «Натхненне слово Кобзаря»

    Мета: виховувати шанобливе ставлення до  творчої спадщини Кобзаря, розширювати й поглиблювати знання про життєвий і творчий шлях поета, виховувати любов до поезії, живопису, формувати загальнокультурну, соціальну компетентність.

    Обладнання: мультимедійний комплекс, мультимедійна презентація, виставка книг, декорації до інсценізації уривків із творів.

    Хід  свята
    Учитель. «Він був сином мужика і став володарем у царстві духа»,– так мовив про Т. Шевченка І. Франко. Не можна виразити словами велич Шевченківського генія, який і зараз надихає український народ. Це про нього захоплено сказав Є. Маланюк у сонеті «Шевченко»:
    Не поет — бо це ж до болю мало,
    Не трибун — бо це лиш рупор мас,
    І вже менш за все — «Кобзар  Тарас»
    Він, ким зайнялось і запалало.

    Скорше — бунт буйних майбутніх рас,
    Полум'я, на котрім тьма розтала,
    Вибух  крові,  що зарокотала
    Карою за довгу ніч образ.


    Лютий зір прозрілого раба,
    Гонта, що синів свяченим ріже,
    У досвітніх загравах — степа
    З дужим хрустом випростали крижі.

    А ось поруч — усміх, ласка, мати
    І садок вишневий коло хати.

    У виконанні ансамблю дівчат звучить пісня «Україна».

    Учень.  Шевченко народився в селі Моринці Київської губернії, у закріпаченій селянській родині козацького походження. Згідно родинних переказів його діди й прадіди козакували, служили у Війську Запорізькому, брали участь у визвольних війнах і повстаннях, які відбувалися на Україні в XVII—XVIII ст.
    (Слайди «Шевченкова хата» і «Метрична книга»)
    Сценка «Тарас і мати»
    Хлопчик. Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?
    Мати.    Так, синочку, правда.
    Хлопчик.  А  чому так багато на небі зірочок?
    Мати.  Це коли людина на світ приходить,  Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне,  зірочка падає. Бачив?
    Хлопчик.  Бачив,  матусю,  бачив… Матусенько, а чому одні  зірочки ясні, великі, а інші ледь видно?
    Мати. Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь – ледь тліє. А коли добра , любить людей, робить їм добре, тоді свічка такої людини світить ясно, і світло це далеко видно.
    Хлопчик.  Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.
    Мати.  Старайся мій хлопчику (гладить його по голові).
    Мати.
    Як гірко, як нестерпно жаль
    Що долі нам нема з тобою!
    Ми вбогі, змучені раби,
    Не знаєм  радісної днини.
    Нам вік доводиться терпіть,

    Тарас.
    … В тім гаю,
    У тій хатині, у раю,
    Я бачив пекло… Там неволя,
    Робота тяжкая, ніколи
    І помолитись не дадуть.
    Там матір добрую мою
    Ще молодую у могилу
    Нужда та праця положила.
    Там батько, плачучи з дітьми,
    ( А ми малі були і голі)
    Не витерпів лихої долі,
    Умер на панщині !… А ми
    Розлізлися межи людьми,
    Мов мишенята.

    Учень Переїхавши до Петербурга в1831  році, Енгельгардт взяв із собою Шевченка, а щоб мати дворового маляра, віддав його в науку на 4 роки до живописця В. Ширяєва. Ночами, у вільний від роботи час, Шевченко ходив до Літнього саду , змальовував статуї, тоді ж уперше почав писати вірші. Улітку 1836 він познайомився зі своїм земляком — художником          І. Сошенком, а через нього – з  Є. Гребінкою,  В. Григоровичем і О. Венеціановим,  які разом із К. Брюлловим та В. Жуковським навесні 1838 року  викупили молодого поета з кріпацтва. Перед Шевченком відчинилися двері в широкий світ науки й мистецтва.

    (Демонстрація слайдів про Літній сад,  їх коментування)

    Змагання знавців творчості Т. Г. Шевченка

    Учитель.  Я запрошую знавців творчості Т. Г. Шевченка до участі в конкурсі.
    Із бажаючих формуються дві команди,  обирають назви команд.

    Запитання для першої команди
    1. Розшифрувати назву віршів «П. С».
    2.  Коли викупили поета з неволі?
    3.  Коли вперше було видано «Кобзар»?
    4.  Яке звання одержав Шевченко після закінчення Академії мистецтв?
    5.  Коли відбулася друга поїздка поета в Україну?
    6.  Яким псевдонімом підписував свої прозові твори Шевченко?
    7.  Кому присвячена поема «Катерина»?
    8.  Хто написав музику до «Заповіту»?
    9.  Поет дружив із негритянським актором-трагіком. Хто він?
    10.  Геніальний російський актор, товариш Кобзаря. Хто він?

    Запитання для другої команди
    1.  Дівоче прізвище матері Шевченка?
    2.  У якому закладі навчався Шевченко?
    3.  Коли відбулася перша поїздка поета в Україну?
    4.  Кому присвячена поезія «Г. 3.»?
    5.  Коли помер Шевченко?
    6.  Скільки часу перебував поет у Новопетрівському укріпленні?
    7.  Кому присвячено твір «Кавказ»?
    8. Чиї це слова: «Він був сином мужика і став володарем у царстві духа»?
    9.  Коли відбувся перший арешт Шевченка?
    10. У  якому році Шевченко перебував на Лебединщині?
    Учитель. Використавши сюжет поеми «Катерина», Шевченко намалював однойменну картину, яка стала одним із найпопулярніших творів українського живопису.

    Слайд  «Катерина»

    Учениця . А ми з вами далі перегортаємо сторінки біографії Кобзаря. Шевченко тричі приїздив до України. 1843  побував у Києві, де познайомився з  М. Максимовичем та  П. Кулішем і на Полтавщиніі відвідав Є. Гребінку та родину Рєпніних. Тоді ж побачився із закріпаченою ріднею.
    Учень.  Після закінчення Академії мистецтв Шевченко навесні 1845 вдруге повернувся в Україну, де його зустріли як великого національного поета. Ставши співробітником Київської Археографічної Комісії, Шевченко багато подорожував Україною, збирав фольклорні й етнографічні матеріали та змальовував історичні й архітектурні пам'ятки.
    (Демонстрація слайдів)
    Учитель. Наприкінці 1848 року хворий поет пише заповіт, який було покладено на музику.              
    У виконанні шкільного ансамблю звучить  « Заповіт»
    Учитель. Учасники шкільного драмгуртка до свята підготували інсценізацію одного з творів Т. Шевченка. А поки наші актори готують декорації, я пропоную вам питання вікторини «Життя і творчість Кобзаря».

    Вікторина

    1.   Скільки творів містив «Кобзар» у 1860 році,  а скільки тепер?
    (17 — 228.)
    2.  Хто написав,  що невелика книжечка «Кобзар»  «внутрішнім   змістом
    своїм  без  краю  величезна»   і «своєю появою грандіозне зрушення
    зробила»?
    (П. Тичина)
    3.  Скількома мовами перекладений «Заповіт»?
       (100).

    4.  Кому з кобзарів Шевченко надіслав свій «Кобзар» з дарчим написом?
      (О. Вересаю).
    5.  Хто присвятив Шевченку пісню «Дума про великого Кобзаря»?
         (П. Носач).
    6. До 100-річчя виходу «Кобзаря», яка була створена поема кобзарями і
    якими?
           (Носач, Кушнерик, Перепелюк написали поему «Слава Кобзареві»,
    що складається з 9 пісень).
    7. Із якого часу Шевченка почали називати  Кобзарем?
              ( 1840 р.)
    8. Назвати псевдоніми  Шевченка?
        (Кобзар, Дармограй).
    9. У  яких  роках  виходив   «Кобзар»   за  життя Шевченка?
                   (1840, 1844, 1860 )
    10. У якому році і ким було вперше здійснено повне видання “Кобзаря”?
                (1907 р. в Петербурзі, редактор В. Доманицький,
                                                                                       1908 р. у Львові, 1. Франко)
    11. Єдина байка Великого Кобзаря, в якій відображено події в Галичині
    1846 року?                                                                                               ( «Сичі»)
    12. Який твір написав Шевченко за десять днів до смерті?
                     ( «Чи не покинуть нам, небого»)
    Виступ шкільного драмгуртка
    (інсценізація фрагменту поеми «Катерина»).

    Учениця.     Напровесні 1846р.  Шевченко прибув до Києва, і у квітні того ж року пристав до Кирило-Мефодіївського братства – таємної політичної організації. У березні1847,  після доносу, почалися арешти членів братства. Шевченка заарештували 5 квітня 1847р. , відправили під конвоєм до Петербурга й ув'язнили в казематі так званого Третього відділу. Під час допитів поет виявив неабияку мужність і незалежність: він не зрікся своїх поглядів і не виказав нікого з братчиків. Перебуваючи біля двох місяців за ґратами, Шевченко продовжував писати вірші, що їх згодом об'єднав у цикл «В казематі». Серед в'язничних мурів, чекаючи кари, Шевченко зміг написати таку рідкісну перлину лірики, як вірш «Садок вишневий коло хати…». Безмежну любов до України поет висловив у вірші «Мені однаково».
    Декламування поезії «Мені однаково …».

    Виконання пісні «Садок вишневий коло хати».

     Учень  Шевченка, у якого під час обшуку знайшли альбом поезій «Три літа», покарали набагато тяжче, ніж інших притягнених до слідства братчиків: заслали в солдати до Оренбурга. На вироку Микола І  власноручно дописав: «Під найсуворіший нагляд із забороною писати й малювати». Всупереч суворій забороні, Шевченко продовжував крадькома малювати й писати вірші, які йому вдалося переховати й зберегти в чотирьох «захалявних книжечках» у той час Шевченко написав поеми «Княжна», «Варнак», «Іржавець», «Москалева криниця» та багато поезій. Поет цікавився життям казахів, що кочували в околицях фортеці, вивчав їхні пісні й легенди та малював сценки з побуту.

    Демонстрація  слайдів.

    Виконання пісні «Зоре моя вечірняя».

             Учень  Тільки через 2 роки після смерті Миколи ІІ клопотання друзів увінчалися успіхом, і поета звільнено з заслання у 1857 р. У серпні 1857 Шевченко залишив Новопетровськ і рибальським човном дістався до Астрахані, а звідти прибув до Нижнього Новгорода. Тут поетові довелося затриматися майже на півроку, бо виїжджати до Москви й Петербурга йому було заборонено.
    Декламування поезії «Доля»
             Учень.    Навесні 1858 р.  поет прибув до Петербурга, де його тепло зустріли українські друзі та численні прихильники. У червні Шевченко оселився в Академії Мистецтв, де жив до самої смерті.
     Учениця. Шевченко влітку 1859 року повернувся в Україну, якої вже 12 років не бачив. Тут відвідав своїх рідних у Кирилівці та декого з давніх знайомих. У перших числах серпня 1859 Шевченко приїхав до Києва і оселився на межі Куренівки і Пріорки по вулиці Вишгородській. Його мрії про одруження та придбання землі над Дніпром не здійснилися. Шевченка втретє заарештували й  після кількаразових допитів зобов'язали повернутися до Петербурга. На світанку 14 серпня 1859 поет диліжансом через Ланцюговий міст  через Дніпро виїхав до Петербурга.
    Виконання пісні « «Моя Україна»
    Учень. До останніх днів свого життя поет перебував під таємним поліційним наглядом. У друкарні П. Куліша вийшло у світ 1860 року нове видання «Кобзаря», яке, однак, охоплювало тільки незначну частину поезій Шевченка. Того ж року надруковано й «Кобзар» у перекладі російських поетів, а в січні 1861р. випущено окремою книжкою Шевченків «Буквар», посібник для навчання в недільних школах  України,  виданий коштом автора накладом 10 000 примірників.
             Учениця. Уже хворий Шевченко взяв участь у підготовці першого числа журналу  «Основа», яке вийшло ще за життя поета. У передчутті близького кінця Шевченко записав олівцем на офорті автопортрета свій останній вірш «Чи не покинуть нам, небого». Цей твір незрівнянний поетичний документ боротьби безсмертної душі з тлінним тілом перед лицем фізичної смерті.
    Декламування поезії «Чи не покинуть нам , небого»
              Учениця. 10 березня 1861 року Шевченко помер. 13 березня його поховано спочатку на Смоленському православному кладовищі в Петербурзі.
    Учень.  8 травня 1861 року домовина була викопана, перенесена через увесь Петербург до Московського (Миколаївського) вокзалу і залізницею доправлена до Москви., а потім у Київ.
    У Києві з Тарасом прощалися студенти, поети багато киян. Була навіть думка, яку підтримували й родичі поета, поховати Т. Шевченка в Києві. Та Честахівський відстоював думку про поховання Кобзаря в Каневі, бо ще за життя він мріяв про «тихе пристанище і спокій коло Канева».
    Учитель. 20 травня 1861 року на пароплаві «Кременчук» прах Шевченка потрапив до Канева. Дві доби домовина знаходилась в Успенському соборі ,  а  22 травня  було відслужено в церкві панахиду  і прах віднесли на Чернечу гору.
    Учень. В дні перемог і в дні поразок,
                 В щасливі дні , і в  дні сумні
                 Іду з дитинства до Тараса,
                 Крізь глум юрби і суєту,
                 Ні, не в минуле, а в майбутнє,
    Учениця.                До тебе я, Тарасе йду.
                                     Коли в душі моїй тривога,
                                     Коли в душі пекельний щем,
                                     Іду до нього, до живого,
                                     У Всесвіт віршів  і поем
    Учень.  І в дощ, і в сніг карбую кроки
                 І чую, дивлячись в блакить:
                 Реве та стогне Дніпр широкий.
                 Щоб розбудити всіх, хто спить.
                 Я не один іду до нього -
                 Ідуть до нього тисячі.
                 Неначе грішники до Бога
                 Свої печалі несучи.
     Учитель.     І доки в римах Заповіту
                           Вогонь поезії не згас.
                          Той рух до сонця не спинити,
                           Бо зветься сонце те – Тарас.
    Учитель. Ось і перегорнули ми сторінки біографії національного пророка і генія, ще раз доторкнулися до його полум’яного  слова.
    Що вам найбільше сподобалося?
    Що запам’ятали?
    Що іще хотіли б почути про Т. Шевченка?
    Що б ви побажали своїм однокласникам?
    А я бажаю вам нести через усе життя натхненне Шевченкове слово.

     
    Капран Лариса Олександрівна,
    учитель української мови і літератури
    Лебединського закладу загальної
    середньої освіти І-ІІІ ступенів №3
    Лебединської міської ради
    Сумської області


    Джерело публікації: https://naurok.com.ua/pozaklasniy-zahid-shevchenkivske-svyato-nathnenne-slovo-kobzarya-213963.html
    Категорія: Сценарії свят | Опублікував: vagonta (16.02.2022) | Автор: Лариса Капран

    ПОШУК за ключовими словами (тегами): сценарій Шевченко, Тарас Шевченко, Шевченкове слово, сценарій свята
    Всього коментарів користувачів сайту: 0

    Ваш коментар до публікації:
    (можна через соцмережі та акаунти у "Фейсбук", "Гугл" та ін.)

    ComForm">
    avatar
     
     

    НОВІ КОМЕНТАРІ ДО НОВИН ТА СТАТЕЙ сайту Баштанка.НЕТ:

     

    Щоправда, таки декілька ворожих куль прошило стаканчик-кав'ярню...

    Завтра у місті Баштанка відбудеться відкриття пам'ятної дошки Сергію Семеліту.

    На сервісі https://kolobus.com.ua/ можна здійснити безкоштовне бронювання білету з оплатою при посадці і самостійно поїхати вивчати Європу. Це безпечно, адже вони контролюють усі етапи: від створення бронювання до моменту посадки в автобус. Після оформлення квитка з вами звʼяжеться менеджер, щоб підтвердити замовлення.



    Згідно Правил адміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.

     

           

    Copyright MyCorp © 2006 Хостинг від uCoz