Учительська доля… Її обирають, вона обирає…Обирає тих, хто любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, переймається їхніми успіхами і невдачами. В степовій Баштанці, у сім’ї Ходаків 8 квітня 1973 року народилася синьоока білокоса дівчинка, яку назвали слов’янським ім’ям Світлана, що означає «світла». Кажуть, ім’я визначає долю. Володарка цього імені уважна і м’яка, надзвичайно порядна і чиста душею людина, створена для любові, якою вона ділиться з оточуючими. Ніхто з рідних навіть не уявляв, що ця спокійна, лагідна дівчинка стане в майбутньому вчителькою. Назавжди в пам’яті закарбувався перший клас, і перший урок у вчителя Корольової Валентини Григорівни. Ще, навчаючись у початковій школі, знала – вона стане вчителем, таким, як її улюблена перша вчителька. Та у долі були свої плани. У п’ятому класі у Світлани з’явилось нове захоплення, яке стало пристрастю і визначило життєвий і професійний шлях. Це королева наук математика. Любов’ю до неї дівчинка завдячувала вчителям-математикам, професіоналам, закоханим у свій предмет: Гапішко Світлані Григорівні та Решетнік Ірині Миколаївні. Цілеспрямована, працелюбна, допитлива, активна – так її характеризували однокласники. З дитинства любила навчатись, брала активну участь у районних, обласних олімпіадах з математики, школу закінчила із золотою медаллю. Після закінчення школи вступила до Миколаївського державного педагогічного інституту ім. В.Г Бєлінського на фізико- математичний факультет, який закінчила у 1995 році з відзнакою. Направлення працювати вчителем отримала у школу, де навчалася. Та найбільше зраділа, мабуть, тому, що працювати довелося з улюбленими вчителями математики, тепер уже колегами. Адже є можливість для вдосконалення фахової майстерності. 2002 рік У Баштанці створено заклад нового типу – Баштанську гімназію. Світлану Богданівну, як творчого вчителя, запрошують викладати в ній математику. Навіть не вагалася: погоджуватися чи не погоджуватися. Адже у гімназію йшла працювати наставник, Відмінник освіти України Гапішко Світлана Григорівна. Народна мудрість каже: «З ким поведешся, від того і наберешся». Працювати в творчому колективі Баштанської гімназії можна, лише повністю віддавшись улюбленій справі, так само творчо і наполегливо, як колеги. Адже ти - приклад для учнів. У 2004 році Світлана Богданівна стала переможницею районного та учасницею обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2004» у номінації «Математика» і посіла III місце. Старостенко С.В. – вчитель-методист, вчитель вищої категорії. Про таких, як вона, кажуть «вчитель від Бога». Вона глибоко продумує кожен свій урок, кожен його етап, передбачаючи будь-яку можливу ситуацію та шляхи її вирішення. Кожен урок неповторний, оригінальний і, що найголовніше для дітей, цікавий. У Світлани Богданівни індивідуальний підхід до кожного гімназиста, немає забутих, не задіяних на уроці учнів. Матеріал викладає просто, доступно і легко. На уроках учні дізнаються дуже багато цікавої інформації. Наприклад, чому Нобелівську премію не присуджують математикам? Або про те, що принципи гармонії людського тіла, архітектурних споруд, предметів вжитку пов’язані із золотим перерізом. Вчитель вважає, що навчання стане творчим процесом і для учнів, і для вчителя, якщо воно буде сплановане як дослідницька діяльність самих дітей. Досягти активної позиції в навчанні та перетворити його в особистісно значиму подію можна, якщо навчання не зводитиметься лише до засвоєння готових правил та визначень, а стане справжнім процесом "здобування знань”, де учень разом з учителем стануть певною мірою творцями подій, до яких вони залучені. Навчання вчителем планується як процес постановки та вирішення системи творчих задач. Підготовка до кожного уроку вимагає наполегливої праці. А тим більше, коли хочеш побачити якісний результат. Без продуманих діалогів з учнями, глибокого розмірковування над матеріалом, розумного чергування напруженої праці і відпочинку, елементів цікавого досягти ефективності навчання та творчості неможливо. Винагородою за ту нелегку працю є уроки, на яких одержують задоволення і учні, і вчитель. Стисло і чітко про це сказав Жан Жак Руссо: "Працюй для того, щоб насолоджуватися”. Стиль її роботи: з колегами і учнями – співробітництво. Уважний погляд, врівноважені інтонації, делікатність. Вона не тільки талановитий вчитель, але й чуйна людина, мудра і делікатна, гнучка і дипломатична, поступлива і безкорисна. Та основна її риса – працьовитість. Це справжня бджілка на освітянській ниві. Вихованці Світлани Богданівни переможці конкурсів, районних та обласних олімпіад з математики. Як класний керівник, виховує у гімназистів любов до Вітчизни, громадянський обов’язок, громадянську відповідальність: уміння відповідати за свої життя, дії, вчинки; громадянську активність. До кожного дитячого серця особливий «ключик» - чи то інтонація, чи то погляд, чи похвала, чи зауваження, чи жарт. Поважає своїх учнів, вбачаючи в кожному із них особистість. І вони відповідають їй взаємністю. Вчитель, класний керівник, голова методичного об’єднання вчителів математики гімназії. І де вона сили бере? Адже після роботи на неї чекають дві чудові доньки, такі ж неповторні особистості, як і матуся, а також коханий чоловік. Доля, прихильна до Світлани Богданівни, звела її ще в студентські роки із майбутнім вчителем фізичного виховання Сергієм Вікторовичем. Він став надійною опорою для дружини, бо як ніхто розуміє всі труднощі вчительської праці. Та таку дружину не проміняє він нізащо на іншу. М’яка і жіноча, поступлива і толерантна, гарна господиня, шалено любить сім’ю. Куховарити для Світлани – не просто виконання подружніх обов’язків. В Інтернеті знаходить цікаві та смачні рецепти, аби догодити рідним, поділитися з подругами. Вона добре володіє комп’ютером, постійно використовує його як на уроках, так і в повсякденному житті. Існують вічні і сходжені дороги, дороги до майстерності. По одній із них стрімко вперед до нового, незвіданого, цікавого впевнено йде педагог Старостенко Світлана Богданівна. Попереду нові успіхи.
|