ЗОШ №1 давно називають «школою мудреців». Мудрість іде від педагогів, бо, за словами відомого філософа, для виховання дитини потрібна більша мудрість, ніж для керування державою. Учителі завжди в пошуку: вчаться, займаються самоосвітою, проводять засідання клубу «Ерудит», запозичують досвід інших, експериментують. Вони усвідомлюють, що нинішня освітня установа – особливий інститут, в горнилі якого гартується і майбутній спеціаліст виробництва, і патріот України, і зодчий суспільства нового типу, і майбутня еліта нації, тобто непересічна особистість. І схибити нікому не дано. К. Ушинський стверджував: «Тільки особистість може творити характер». У педагогічному колективі Баштанської ЗОШ №1 ніколи не бракувало справжніх особистостей – однодумців. Це і строгі, й розважливі та знаючі, сильні, справжні професіонали, архітектори дитячих душ. А головне – майстри своєї справи, які переконують вихованців, що, як у народі кажуть, "мудрим ніхто не вродився, а навчився”. Джерело мудрості черпається ними в народній педагогіці, творах Г. Сковороди, Г. Ващенка, А. Макаренка, В. Сухомлинського. Членів педколективу можна вважати багатими людьми, оскільки вони щедро діляться власними набутками: семінари, відкриті уроки та позакласні заходи, виступи перед колегами області. Відома істина: чим ширша своєю діяльністю школа, тим далі шириться слава про неї. Знають учителів ЗОШ №1 м. Баштанки за межами не лише району й області – «засвітились» вони і в Києві. Заслуговує на увагу і вивчення досвід у Каратєєвої В. М., Тур Л. П., Чубенко О. М., Кушнір Л. В.,Островної С. О., Домарацької Г. І., Хижняк Н. А., Сурганової Л. В., Максимової М. В. та ін. Лоцен казав: «Одна зернина досвіду варта непроглядного лісу повчань». Здається, це стосується способу життя вчителів школи. Одна із « родзинок» педколективу – творчість. А це, за словами П. Мовчана, «здивування, яке ніколи не закінчується». Щасливим є той, хто вміє дивувати. Та щасливий удвічі той, кому вдається самому дивуватись, перебувати в статусі "simper tiro”, в пошуку, не зупинятись на досягнутому; допомогти учню пізнати і не губити себе, самоудосконалюватись, орієнтуватись у житті. Бо педагог усвідомлює, що життя – ніби рентгенівська світлина: вона покаже, який зміст вклала родина й школа в оцю судину, ім’я якій – особистість. Тому так ретельно ревізує свої дії, пам’ятаючи, як лікар, мудре: «Не зашкодь».
Аліса Бурлака, учитель української словесності Баштанської ЗОШ №1.
|