Клуб «Діалог» на шляху до виховання гідних громадян України
Жити в суспільстві і бути вільним від його впливу неможливо. Із проголошенням самостійності і незалежності Україна стала на шлях розбудови громадського суспільства, кожен член якого має отримати вільний розвиток особистості. Та труднощі на шляху утвердження і зміцнення нашої держави, кризи, погіршення життєвого рівня притуплюються громадські почуття багатьох людей. Тому важливим і актуальним в роботі навчальних закладів України є громадське виховання. Цей напрямок є пріоритетним у нашому навчальному закладі. Це розуміють адміністрація школи і вчительський колектив, бо як стверджував Дж. Мільтон «Гідність країни залежить від гідності громадян, які її будують». Саме тому в нашому закладі користується популярністю клубна форма роботи, яка дає змогу запроваджувати громадянську освіту, в основу якої покладено досвід українського народу, його історико – культурні традиції, духовність, мораль, ідеологія. Усе це спрямовується на озброєння учнів знаннями про Україну та українців, на усвідомлення себе як спадкоємців і продовжувачів, виразників його психології, менталітету, на формування в них національних рис характеру і вдачі, чіткої громадської позиції і патріотичних почуттів. Історико – правничий клуб «Діалог» працює в школі уже 6 – й рік. За час існування його активістами були майже 40 учнів. Найяскравіші з них це: Землемеров Вадим, Любчак Анна, Чаричанська Ірина, Сінчук Анна, Заров Ігор, Ликова Юлія, Каліберда Олена, Ревенко Світлана, Зарванський Михайло, Тарабара Анна. Сьогодні активними членами клубу є Токовенко В., Шевчук І., Акімов В., Василенко Ю., Драгуновська Ж. Це обдаровані, обов’язкові, зацікавлені діти. Які горять самі і запалюють іскорки цікавості в оточуючих. Протягом існування успішно були проведенні відкриті заходи: «Хліб насущний», «Соборна Україна», «Національні та державні символи України», «Державний захист сім’ї та дитинства», «Права дитини», «Два роки над прірвою». Вони є актуальними, тому з деякими доповненнями вони використовуються для різних вікових категорій слухачів. Проводяться клубні засідання. Тематика їх різноманітна: бесіда «Демократія…», гра «Розумники», правові ринги. На засіданнях учні вчаться співпрацювати та обговорювати важливі суспільні проблеми,
знаходити компроміси в конфліктних ситуаціях, уникати упереджень, тобто вчаться бути активними та компетентними громадянами. Імітаційні ігри забезпечують можливість змоделювати діяльність органів влади, урядових організацій. Операційні ігри допомагають відпрацювати виконання конкретних операцій, зокрема, проведення бесіди, круглого столу, Рейн – рингу. В них моделюється процес самої діяльності. Після таких ігор учні часто обговорюють, що вони усвідомили. Їм цікаво. Вони задоволені тим, що вони роблять, задоволені своєю працею, своєю самодостатністю. А значить вони щасливі. Щасливі діти – це особливі діти. У обов’язок вчителя – не затьмарити, а навпаки, ширше розкрити їм світ, у якому вони щасливі. «Сьогодення є точкою опори майбутнього» - говорив Самюель Джонсон. І якщо сьогодні ми посіємо відбірне зерно життєвої науки в дитячих серцях, то завтра вони заколосяться золотими стеблами розуму і щастя. Одною із останніх цікавих зустрічей учасників клубу стала зустріч з учасниками воєнних дій в Афганістані, присвячена Дню воїна-інтернаціоналіста. Активісти клубу запросили до себе в гості Голову Баштанської організації воїнів – афганців Єсипенка Сергія Дмитровича. Це був відкритий захід, відкрите спілкування. Після засідання – чаювання з активістами «Діалогу», цікаві запитання та відверті відповіді.
Джерело публікації:
ГАЗЕТА БАШТАНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №2, 2006 рік |