Комп'ютеризація навчального процесу - потреба сьогодення
У наш час важко знайти галузь науки чи народного господарства, де не використовують комп'ютерну техніку. Сучасний розвиток інформаційних технологій дає змогу їм проникнути в усі сфери людської діяльності, стати незамінним помічником людини. Не виняток і сфера освіти. Важко уявити сьогодні освітній заклад, який не мав би комп'ютерного класу. Спочатку комп'ютери слугували лише для вивчення основ інформатики і програмування, нині стоїть питання про використання комп'ютерних технологій і техніки для проведення нестандартних уроків, перевірки знань учнів.
Згідно плану роботи навчально-методичного центру профтехосвіти у Миколаївській області у квітні 2007 року на базі професійно-технічного училища №9 відбулася обласна секція викладачів фізики і хімії на тему: «Використання комп'ютерної технології при викладанні фізики і хімії».
Перед початком семінару директор училища О. В. Процак привітав гостей, розповів про історію виникнення навчального закладу, про теперішній стан училища, проблеми, які вирішує інженерно-педагогічний колектив.
Представники 24 училищ і ліцеїв стали учасниками пленарного засідання, на якому обговорювалися актуальні проблеми використання комп'ютерної техніки при проведенні уроків.
Викладачі фізики відвідали урок, який провів Олександр Сергійович Драгуновський на тему «Електромагнітна індукція», використавши обладнання локальної мережі комп'ютерного класу і ряду навчальних програм. Викладач заздалегідь вивчив можливість програмного забезпечення і послідовний логічний ланцюжок наочностей і відеокліпів, які допомагали учням групи №13 з професії «Штукатур; лицювальник-плиточник» ефективно засвоїти новий матеріал, практично використати знання при виконанні відповідного лабораторного досліду і закріпити їх при виконанні тесту.
Викладачі хімії були запрошені на урок Паславської Ганни Олександрівни на тему: «Класифікація хімічних реакцій», який також пройшов з використанням комп'ютерних технологій.
Для проведення уроку була використана навчальна програма «Хімія 8», яка дала можливість учням поспостерігати ряд хімічних реакцій, визначити їх тип і узагальнити вивчений матеріал. Опитування учнів було здійснено також за допомогою спеціальної програми у вигляді тестування. Після відкритих уроків фізики та хімії викладачі обмінялися набутим досвідом і програмним забезпеченням по своїх предметах, обговорили проблеми практичного використання комп'ютерної техніки на своїх уроках. Відмітили позитивні і негативні моменти процесу комп'ютеризації освітніх навчальних закладів стосовно викладання фізики і хімії, а також висловили ряд побажань щодо покращення освітнього процесу за допомогою комп'ютерних технологій.
Порадували учасників семінару и учні з професії «кухар, буфетник». Приготувавши смачний обід, вони чемно обслуговували гостей в новому приміщенні буфету, яке було збудоване власними силами.
Результатом семінару став висновок про те, що програма комп'ютеризації навчального процесу дуже потрібна й актуальна.
О. ПРОЦАК, директор ПТУ-9.
|