Олеже Анатолійовичу, в Господарському суді Миколаївської
області ви відстоювали інтереси членів профспілки підприємців ринку
"Експрес". Цим судом було прийнято постанову про визнання не чинним
рішення Баштанської міської ради від 18 липня 2007 року № 1 "Про
встановлення нової ставки ринкового збору на промислову групу товарів".
Поясніть будь ласка, яку саме норму Закону було порушено міською радою та які
наслідки прийняття цієї постанови, які подальші дії будуть проводитися зі
сторони профспілки та міської ради щодо врегулювання цього конфлікту.
Перед тим, як відповісти на ваші
запитання, я хочу наголосити на тому, що до суду нас змусила звернутися неповага керівництва
Баштанського міськвиконкому до громадян міста.
Актив профспілки підприємців та я все зробили можливе щоб
це непорозуміння вирішити «по людські». Мною було підготовлено
звернення до депутатів міської ради, міського голови з витягами та
роз'ясненнями чинного законодавства, яке передбачає спосіб прийняття
відповідних рішень. Наша пропозиція була дуже простою та відповідала усім
вимогам Законів, а саме ми просили скасувати рішення від 18 липня 2007 року та
прийняти нове рішення у спосіб передбачений Законом, що дало б можливість зняти
напругу. Але деякі чиновники міськвиконкому вважають, що люди не можуть бути
мудрішими за них, а тепер відповідь на Ваші запитання.
Відповідно до пункту 3 статті 24
Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи
місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та
керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента
України, Кабінету Міністрів України.
Рішення про встановлення ставок
місцевих податків та ринкових зборів, відповідно до статті 1 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської
діяльності", є регуляторним актом, який необхідно приймати у спосіб
передбаченим цим Законом.
Але не зважаючи навіть на лист
голови Миколаївської облдержадміністрації, в якому було роз'яснено, що
відповідні рішення є регуляторним актом, керівництво міськвиконкому стояло на
своєму - це не є регуляторний акт.
Отже судом було встановлено, що
при прийнятті рішення щодо встановлення ставки ринкового збору міською радою у
повному обсязі було порушено спосіб в який приймаються регуляторні акти, що є
підставою для визнання їх нечинними.
А які ж дії тепер міської влади після вироку суду?
Наслідки прийняття постанови суду
для місцевого бюджету не втішні. Адже з липня 2007 року по листопад 2007 року
підприємцям, які сплачували ринковий збір прийдеться за новими ставками,
прийдеться повернути різницю між старою ставкою та новою, встановленою не
законно. І я знову звертаюсь до
керівництва міськвиконкому, щоб вони це зробили у добровільному порядку та не
змушували підприємців звертатися до суду, що може привести до більш негативних
наслідків також для сімейних бюджетів деяких
високопосадовців.
А чи може керівництво міської ради оскаржити рішення
суду?
Так, у міської ради є таке право
оскаржити постанову суду в апеляційній інстанції. Але це безперспективно так,
як є постанова Одеського апеляційного господарського суду від 7 червня 2007
року що рішення органів місцевого самоврядування про встановлення ставок
місцевих податків та ринкового збору є регуляторними актами.
Користуючись нагодою, я звертаюсь з
проханням до депутатів Баштанської міської ради та до міського голови про
винесення на сесію міської ради питання, щодо відповідності деяких
високопосадовців міськвиконкому займаній посаді.
Жителів міста Баштанки хочу привітати з
початком розбудови громадянського суспільства в нашому місті. Об'єднавшись ми
переможемо любу недолугість любого чиновника.
|