ДОВІДКА
про упорядкування документів Національного
архівного фонду в установах, організаціях, підприємствах району
Відповідно статті 4 Закону
України «Про Національний архівний фонд і архівні установи», Національний
архівний фонд (НАФ) – сукупність архівних
документів, що відображають історію духовного і матеріального життя
українського народу та інших народів,
мають культурну цінність і є надбанням української нації.
НАФ – України є складовою частиною вітчизняної і світової
культурної спадщини та інформаційних ресурсів суспільства, перебуває під
охороною держави і призначений для
задоволення інформаційних потреб
суспільства і держави, реалізації прав та законних інтересів кожної людини.
НАФ формується з архівних
документів органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій усіх форм власності, також документів громадян і їх об’єднань.
Документи вносяться до
Національного архівного фонду впорядкованими за
рахунок власника відповідно до вимог, встановлених центральним органом
виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства (Державний комітет
архівів України).
На 01.11.07 джерелом
комплектування НАФ у Баштанському районі є 34 установи, організації,
підприємства. Це міська та сільські ради, районна рада, райдержадміністрація та
її структурні підрозділи - управління
фінансів, агропромислового розвитку, економіки, відділи освіти, культури і
туризму, ЗАСТ «Зоря Інгулу», Держлісгосп, районний відділ статистики та інші.
Відповідно до плану роботи архівного відділу райдержадміністрації за 10
місяців поточного року упорядковано документи Баштанської районної ради за
2003-2006 роки, міської ради – 2002-2006 роки, Привільненської сільської ради
1994-2006 роки, Лоцкинської сільської ради – 2004 – 2006 роки, Інгульської
сільської ради – 1999- 2005 роки, Явкинської сільської ради – 1990-2001 роки,
ВАТ «Баштанська рай сільгоспхімія» - 1999 – 2006 роки, Баштанське управління
експлуатації газового господарства – 1999 – 2006 роки. Усього упорядковано 1386
справ постійного зберігання та з особового складу.
На сьогодні проводиться
упорядкування документів фінансового управління райдержадміністрації за 1998-2006 роки, районної державної
адміністрації за 2000-2006 роки (документи фінансово-господарського відділу),
ЗАСТ «Зоря Інгулу» за 2005-2006 роки.
Заплановано у ІІ-й декаді
листопада 2007 року розпочати
упорядкування документів відділу освіти райдержадміністрації
за 2000-2006 роки.
Статтею 35 Закону України «Про
Національний архівний фонд і архівні установи упорядкування,
науково-технічне опрацювання документів віднесено до платних послуг архівних
установ. Роботи виконуються на договірних засадах з оплатою відповідно до цін
і тарифів, затверджених згідно із
законодавством.
Не своєчасне упорядкування
документів приводить до втрати
документів, пошкодження їх. У ході упорядкування документів у минулі роки
виявлено часткову нестачу документів у Ленінській, Новопавлівській, Явкинській,
Старогороженській сільських радах за
1990-1994 роки, Доброкриничанській сільській раді за 1994- 2002 роки.
Причини нестачі документів – не
проведено передачу документів при зміні відповідальних осіб (секретарів) сільрад, несвоєчасне упорядкування
документів. Не упорядковані документи
Плющівської сільської ради за 1998-2004 роки, Кашперо-Миколаївської сільської
ради за 1998 – 2004 роки, Добренської
сільської ради – 1998 -2004 роки, Новоолександрівської – 1990 – 2004 роки.
Причина: відсутність коштів.
На сьогодні документи, що віднесено до Національного архівного фонду
сільськогосподарських підприємств з колективною формою власністю (колгоспів, КСП) повністю
упорядковані по 2000 рік, документи ліквідованих сільгосптовариств прийнято на
державне зберігання.
На 01.10.07 у архівному відділі
зберігаються документи НАФ 89 фондів, із них 44 фонди-документи колгоспів,
радгоспів району.
Поповнення фондів документами НАФ
не можливе без правильної організації
ведення діловодства та архівної справи.
33 установи, підприємства, організації – документи, яких є джерелом
комплектування Національного архівного фонду мають відомчі
архівні або архівні підрозділи для
зберігання документів. Розроблено та
затверджено нормативно-правові документи, що регулюють їх діяльність.
Не вирішено питання створення відомчого архіву у комунальному
підприємстві «Добробут». Архівним відділом райдержадміністрації керівнику
підприємства 30.08.07 надано роз’яснення з питань ведення діловодства та архівної справи,
надано перелік питань, які необхідно опрацювати, спеціалістами міської ради
надано зразки нормативно-правових документів з цього питання.
Керівництвом КП «Добробут» станом
на 25.10.07 дане питання не вирішено і не
узгоджено із архівним відділом райдержадміністрації,
виконкомом міської ради.
При плануванні роботи відділу на
2008 рік передбачається упорядкування
документів:
-
Новоолександрівської, Кашперо-Миколаївської, Плющівської
сільських рад;
-
Держлісгоспу;
-
Філії «Баштанський райавтодор»;
-
Територіальної виборчої комісії №129 (позачергові вибори
народних депутатів України).
Другие материалы по теме
Джерело публікації:
http://fotki.yandex.ru/users/bashtanschina/album/15858/ |