9
січня о 00:50 до оперативно-диспетчерської служби 7 ДПРЧ Територіального
управління МНС у Миколаївській області зателефонував водій легкового автомобіля
ВАЗ-2106 та повідомив, що він та його три пасажири потрапили в сніговий
перемет на сільській дорозі Привільне - Леніно в Баштанському районі, й
самостійно не можуть вибратися. Вони їхали з с. Червона Баштанка в Нову Одесу й
застряли на шляху не доїхавши 4 км до с. Леніно. На місце виклику виїхали
рятувальники 7-ї Державної пожежно-рятувальної частини на автоцистерні
підвищеної прохідності. За допомогою пожежного транспорту рятувальники витягли
автомобіль із снігового перемету та провезли його до дороги, де легковий
автомобіль міг без перешкод пересуватися.
Причиною
такого випадку послугувало безвідповідальність та халатність самого водія,
який вирішивши скоротити шлях,знехтувавши життями пасажирів серед яких
заходилася чотирнадцятирічна дівчинка та поїхав не розчищеною автотрасою, а
сільською дорогою, де висота снігових переметів місцями досягала більше 1
метру. Проте скоротити шлях так і не вдалося.
Служба цивільного захисту в Баштанському районі попереджає! З погіршенням погодних умов, дороги
віддаленні від трас та магістралей небезпечні своїм обледенінням та скритими
снігом пастками. Тож не намагайтеся скоротити шлях переїжджаючи через
поля та відділені дороги.
У зв’язку з даними погодніми умовами, щоб
уникнути ДТП та нещасних випадків дотримуйтесь основних правил безпеки:
- Починаючи
рух на слизькій поверхні, слід враховувати всі фактори - особливості
конструкції трансмісії автомобіля (тип приводу), стан і тип шин, наявність тих
чи інших електронних систем, нахил і рельєф дороги, погодні умови. - У ожеледь коефіцієнт зчеплення шин із дорогою набагато менше, ніж на сухому
асфальті. При цьому знижується інтенсивність сповільнення автомобіля, а
гальмівний шлях суттєво збільшується. Виходячи з цього, слід дотримувати велику
дистанцію машини, яка рухається попереду. - Обережніше з обгонами. Не варто забувати, що різка робота кермом здатна
спровокувати занос, а передозування газу призведе до прослизання провідних
коліс, і інтенсивного прискорення не вийде. - Під час розгону слід використовувати вищі передачі, переходячи на них
раніше, ніж зазвичай (поки мотор не розвинув максимальний обертовий момент),
щоб не допустити передачі на колеса зайвої тяги. Під круту гору простіше рушати
і підніматися на машинах з повним або заднім приводом. Можна навіть посадити
пасажирів назад, щоб ще більше збільшити тиск на задній міст. Таким чином,
ведучі колеса будуть сильніше завантажені, тоді як на передньопривідних моделях
на підйомі ведучі колеса розвантажуються і зчеплення з дорогою
погіршується. На передньопривідниках для розгону можна «зачепитися» за
узбіччя. Тоді одна сторона автомобіля буде йти по снігу, і зчеплення
відповідних коліс буде краще. - Безглузде
буксування ні до чого не призведе: обертові колеса розтоплюють сніг і верхній
шар льоду, і під ними утворюється прошарок води. У моноприводних машинах без
диференціала, який самоблокується (а таких більшість) не допоможе і друге
провідне колесо - «діфф» вимкне його, передаючи весь момент на буксуюче.
Служба цивільного захисту в Баштанському районі
|