Баштанка.НЕТ
Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка

Ср, 12.12.2018, 04:29

Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка

Вітаю Вас, Подорожній | RSS

РеєстраціяВхід

 
Головна сторінка Баштанка.НЕТ
Меню сайту

Категорії  СТАТЕЙ

Спорт
Освіта
Історія
Політика
Культура
Медицина
Економіка
Видатні люди Баштанки та району
РС ГУ ДСНС
Суспільство
Баштанське УЕГГ
Виконавча влада
Управління юстиції
Реєстраційна служба
Управління статистики
Місцеве самоврядування
Інформування населення
Баштанський відділ поліції
Державна фіскальна служба
Фонд соціального страхування
Центральна районна бібліотека
Баштанський міжрайонний відділ лабораторних досліджень
Управління державного казначейства у Баштанському районі
Управління Держпродспоживслужби в Баштанському районі
Відкритий Міжнародний університет розвитку людини "Україна" у м. Баштанка
 
Форма входу

Зверніть увагу!
Сьогодні відвідували сайт:

 
 
Баштанка рекламна
загрузка...
 
 

ВИПАДКОВІ ФОТО:

_-51:

Працівники Укртелекому:

-19:

Конкурс "А я - україночка":

 

Головна » Статті » Баштанський район » Управління Держпродспоживслужби в Баштанському районі

Пам’ятка для керівників, педагогічного та медичного персоналу пришкільних таборів

Головною метою діяльності закладів щодо організації літнього відпочинку дітей шкільного віку є створення умов для їх фізичного оздоровлення, підвищення рівня соціально – психологічної адаптації та реабілітації школярів.

Пришкільні відпочинкові табори створюються на базі загально – освітніх навчальних закладів.

Основними оздоровчими факторами в таборах є: максимальне перебування на відкритому повітрі, рухова активність, раціональне харчування, чергування різних видів діяльності, загартовуючих процедур.

Для початку роботи таборів з денним перебуванням дітей (пришкільних) необхідно:

  • Виділити шкільні приміщення, в яких буде розміщений пришкільний табір, а саме: ігрові , спальні кімнати, спортивна зала, сан.вузли з необхідною кількістю санітарно – технічного обладнання, рекреації, шкільний харчоблок, медичний кабінет, музична кімнати, обладнаний спорт. майданчик.
  • Звернутися з заявою до територіальної установи Держпродспоживслужби щодо проведення консультативної перевірки з наданням пропозицій та визначенням готовності пришкільного табору до роботи; за підсумками перевірки затвердити :

- режим роботи закладу, з урахуванням прийомів їжі та денного сну дітей.

- перспективне меню харчування дітей, маршрути та графіки завезення харчових продуктів та сировини.

  • Провести поточні ремонти та генеральні прибирання приміщень, якими будуть користуватися діти; забезпечити справність санітарно – технічного обладнання, внутрішньої та зовнішньої мереж систем водопостачання та каналізації; забезпечити табір достатньою кількістю миючих та дезінфікуючих засобів при наявності методичних вказівок щодо використання, посвідчення якості, свідоцтва про державну реєстрацію, промаркованого прибирального інвентарю.
  • Забезпечити заклад проточною питною водою гарантованої якості в достатній кількості, гарячою проточною водою.
  • Забезпечити харчоблок необхідним полагодженим технологічним, холодильним обладнанням, достатньою кількістю кухонного, столового посуду, виробничого інвентарю.
  • Заключити Договір та забезпечити проведення дератизації, дезінфекції, дезінсекції приміщень.
  • Заключити Договір на вивезення сміття та видалення рідких нечистот.
  • Затвердити списки працівників із зазначенням посад. Оформити санітарні книжки про проходження проф. медогляду.
  • Укомплектувати штат медичних працівників, кухонних працівників.
  • Забезпечити проведення лабораторних досліджень питної води з розвідної мережі водопостачання, ємностей для зберігання води, джерел водопостачання; розпочинати роботу табору тільки після отримання стандартних результатів досліджень.
  • Не допускати проведення ремонтних робіт в приміщеннях школи на період роботи пришкільного табору.

Санітарно – гігієнічне забезпечення таборів

Табори можуть бути започатковані під час літніх канікул протягом 5 – 26 днів і комплектуватися по групах згідно віку дітей: 7 – 9 років – (не більше 25 чоловік); та 10 – 14 років – (не більше 30 чоловік).

Для організації оздоровлення дітей шкільного віку в навчальному закладі повинно бути виділено окремий блок приміщень, який має забезпечити умови для ігор, фізкультурно – оздоровчих заходів, денного сну та створені умови для миття ніг молодших школярів перед денним сном.

В спальних кімнатах можуть бути використані розкладні ліжка при наявності матраців. Під час їх розташування повинні бути дотримані певні розриви: між довгими сторонами ліжок – 50 см; між головами – 20 см; між рядами ліжок – 100 см; між ліжком і зовнішньою стіною – 60 см. Постільна білизна може бути принесена батьками, але обов’язково повинна мінятися кожні 7 днів. Діти повинні бути забезпечені індивідуальними рушниками окремо для рук та обличчя, туалетним папером, милом.

Кожен день всі приміщення пришкільного табору прибираються вологим способом з використанням миючих засобів (мило, кальцинована сода, дозволені синтетичні засоби) з допомогою технічного персоналу при відчинених вікнах та фрамугах. Перед початком роботи табору та між змінами проводиться генеральне прибирання з використанням миючих та дезінфікуючих засобів.

У вмивальних кімнатах та вбиральнях підлоги, стіни, ручки дверей потрібно мити щодня гарячою водою з використанням миючих засобів, а підлоги в залежності від забруднення протирати кілька разів на день (не менше трьох). Унітази необхідно мити 2 рази на день водою з використанням миючих засобів за допомогою квачів та щіток; проводити своєчасне видалення сечокислих солей засобами для чищення.

Внутрішні поверхні стін та дверей вбиралень, а також ручки дверей і підлоги миють з використанням миючих та дезінфікуючих засобів.

Інвентар для прибирання (тази, відра, щітки, ганчірки) повинен бути промаркованим, закріпленим за окремими приміщеннями (спальні, кухня, їдальня, ізолятор, санвузол тощо) і зберігатися чистими – окремо у спеціальних нішах. Окремо зберігається і має сигнальне фарбування (червоний колір) інвентар, призначений для прибирання санвузлів. Весь інвентар після використання слід промивати гарячою водою з використанням миючих і дезінфікуючих засобів.

Прибирання території пришкільного табору повинно проводитися щоденно: вранці за 1 – 2 години до виходу дітей на ділянку і в залежності від забруднення території. Побутові відходи необхідно збирати в контейнери для сміття; категорично забороняється спалювати на території школи побутове сміття та листя. Контейнери для сміття повинні бути встановлені на господарчому дворі на спец. майданчику, обладнані кришками, очищатися при заповненні 2/3 їх об’єму і оброблятися дезінфікуючим засобом.

Організація медичного забезпечення школярів в таборах

Медичне забезпечення учнів 7 – 14 років в умовах пришкільного табору повинно передбачати: проведення оглядів ( на початку зміни, в кінці зміни, а також за показаннями); контроль за динамікою стану здоров’я школярів; відбір дітей з визначенням групи здоров’я, рівня фізичного розвитку та групи для занять фізичною культурою; проведення щоденного амбулаторного прийому для надання необхідної медичної допомоги дітям, що занедужали, ізоляцію хворих; контроль за додержанням режиму дня, дотриманням санітарно-протиепідемічних вимог до організації харчування дітей та питного режиму, організацію та здійснення оздоровчих заходів; проведення санітарно – освітньої роботи, оцінку ефективності відпочинку та оздоровлення.

Протиепідемічні заходи в пришкільних таборах

- для приготування страв використовувати харчові продукти тільки гарантованої якості від підприємств-виробників ( оператори ринку),

- суворо дотримуватися погодженого перспективного меню, технології приготування страв, термінів реалізації, температурного режиму, товарного сусідства зберігання харчових продуктів,

- забезпечити реалізацію готових страв дітям безпосередньо після приготування їжі та зняття проби медичним працівником, не допускати зберігання готових страв,

- щоденно строго дотримуватися встановленого часу прийомів їжі дітьми відповідно до затвердженого режиму дня,

- для питних потреб дітей використовувати тільки кип’ячену воду з терміном реалізації не більше 2х годин, фасовану питну воду гарантованої якості після доочистки, або столову мінеральну негазовану воду від фірм-виробників ( оператори ринку),

- забезпечити своєчасне заповнення документації з контролю за якістю харчування;

- проводити відбір та зберігання добових проб згідно вимог,

- не дозволяти дітям приносити їжу з дому, купувати будь-які харчові продукти під час походів, екскурсій,

- для питних потреб дітей використовувати разові або індивідуальні склянки, не допускати використання загальних склянок,

- здійснювати посилений контроль за дотриманням дітьми правил особистої гігієни,

- не допускати вживання в їжу дітьми квітів та плодів дерев, рослин, грибів,

- забезпечити своєчасну ізоляцію та надання медичної допомоги дітям з ознаками інфекційного захворювання.

Фізкультурно – оздоровчі заходи в режимі дня

Основними критеріями гігієнічного нормування режиму дня в пришкільному таборі повинні бути: рівень рухливої активності, зміна діяльності. Фізичне навантаження повинно здійснюватися у відповідності з вимогами добової кривої загальної активності з 9.00 до 11.00 та з 16.00 до 17.30. При здійсненні рухового режиму необхідно додержуватися принципу поступовості.

Провідними формами рухової активності учнів повинні бути: ранкова зарядка протягом 15 – 20 хвилин, диференційована з урахуванням віку (7 – 10 та 11 – 14 років); спортивні та рухливі ігри – «спортивна година» (футбол, настільний теніс, бадмінтон); суспільно – корисна праця. Тривалість праці для школярів (з 10 років) повинна бути 0,5 години, для учнів 11 – 14 років – не більше однієї години.

 

Організація харчування

В пришкільних таборах, що працюють за звичним режимом з 8.30 до 18.00 повинно бути організовано триразове харчування, узгоджене з режимом роботи табору. При цьому доцільно організувати другий сніданок (10 – 15 % калорійності), обід (30 – 35 % калорійності) і підвечірок (10 – 15 % калорійності).

В таборах, що працюють за скороченим денним графіком (6 – 8 годин) – з 8.00 – 8.30 до 14.00 – 16.00, рекомендується організація дворазового харчування.

Загальна енергоцінність харчування повинна складати у таборі 50- 60 % від добової, тому що перший сніданок та вечерю учні споживають вдома (відповідно перед та після знаходження в таборі) або учням рекомендується дворазове харчування в домашніх умовах після перебування в пришкільному таборі (обід, вечеря).

Перерви між вживаннями їжі дітьми не повинні перебільшувати 4 години.

Медична документація по контролю за якістю харчування:

  • перспективне сезонне меню ;
  • меню-розкладка на кожен день;
  • журнал бракеражу сирих продуктів;
  • журнал бракеражу готової їжі;
  • журнал обліку щоденних оглядів працівників харчоблоку на наявність гнійничкових захворювань шкіри;
  • журнал опитування працівників харчоблоку про наявність розладів шлунково-кишкового тракту;
  • журнал контролю температурного режиму холодильного обладнання харчоблоку;
  • картотека технологічних карток страв.

Нормативна база з питань оздоровлення та відпочинку дітей

- Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», 2008, №45 (зі змінами № 922-VIII від 25.12.2015, ВВР, 2016, № 9, ст.89),

- Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24 лютого 1994 року N 4004-XII із змінами і доповненнями,

- Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб», 2000, №29,

- Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»,

- Постанова КМУ від 22 листопада 2004 р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»,

- Постанова КМУ від 28 квітня 2009 р. № 422 « Про затвердження Типового положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку»,

- Державні санітарні правила і норми «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» (ДСанПіН 5.5.5.23-99),- Державні санітарні правила та норми «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10)

- Сумісний наказ міністерства охорони здоров’я України, міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах»,

- Сумісний наказ міністерства охорони здоров’я України, міністерства освіти і науки України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних,загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах»,

- Наказ міністерства охорони здоров’я України №280 від 23.07.2002. «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб».

 

 



Джерело публікації: Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області
Категорія: Управління Держпродспоживслужби в Баштанському районі | Опублікував: bashtuvm (23.05.2018) | Автор: Хомич Наталя
Сподобалася стаття? Розкажіть про неї своїм друзям через соціальні мережі:
Статтю переглянули 427 чол.
Всього коментарів користувачів сайту: 0

Ваш коментар до публікації:
(можна через соцмережі та акаунти: "Фейсбук", "ВК", "ОК", "Гугл", "Яндекс" та ін.)

avatar
 
 

10 НОВИХ КОМЕНТАРІВ
ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ  ДО НОВИН ТА СТАТЕЙ сайту Баштанського району:

 



Згідно Правил адміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.

 

           

Copyright MyCorp © 2006 Хостинг від uCoz