Від виборів до виборів: або для чого потрібен Державний реєстр виборців
Від виборів
до виборів: або для чого потрібен
Державний реєстр виборців
Передмова
Недоліки в організації проведення попередніх виборчих кампаній, зокрема
в питаннях якості складання списків виборців та особливо враховуючи загострення
суперечностей між учасниками виборчого процесу – політичними партіями, блоками,
їхніми лідерами, як напередодні виборів так і в ході виборчих кампаній, часті проведення позачергових виборів в тому
числі на місцевому рівні, надзвичайно важливим поставили питання формування
якісного реєстру осіб, які мають право брати участь у виборах. Тому
представники політичних партій країни враховуючи особливості
внутрішньополітичної ситуації та виходячи із міжнародного досвіду запропонували
створити Державний реєстр виборців.
Перші
кроки
На початку 2007 року Верховна
Рада України ухвалила Закон України «Про Державний реєстр виборців», який
визначає правові та організаційні засади створення і ведення Державного реєстру
виборців в Україні. На виконання відповідного законубули прийняті відповідні нормативно-правові
документи щодо створення органів ведення та адміністрування Реєстру на
місцевому рівні. І в другому півріччі 2007 року в нашому районні було створено
відділ ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації. Основними
завданнями відділу є ведення персоніфікованого обліку виборців району та
складання списків виборців для виборів Президента України, народних депутатів
України, депутатів місцевих рад, міського, сільських голів, для всеукраїнських
та місцевих референдумів.
У
своїй діяльності відділ ведення Державного реєстру виборців безпосередньо
взаємодіє із сектором громадянства, імміграції, реєстрації фізичних осіб
районного відділу УМВС України в Миколаївській області та відділом Реєстрації
актів цивільного стану районного управління юстиції. Від відповідних структур
відділ щокварталу отримує інформацію про рух громадян на території районну,
таким чином, поновлюючи базу даних реєстру виборців, який складає близько 30
тисяч осіб.
Але
перед тим, як братися за оновлення бази даних району, яка залишилася у спадок
від робочої групи обліку виборців, першими кроками працівників створеного
відділу було приведення її у відповідний порядок, тобто станом на 30 вересня
2007 року на день проведення останніх виборів. Для цього було взято із архіву
списки виборців що безпосередньо були на дільницях у день голосування та
враховуючи уточнення, що були зробленіробочими
групами обліку виборців на запити дільничних комісій перед голосуванням 30
вересня 2007 року внесено зміни в електронну систему «Списки виборців». Крім
цього деяка інформація, що була отримана із архівних матеріалів уточнювалась
через вищезазначені структури районного відділу УМВС України в Миколаївській
області, районного управління юстиції, міської та сільських рад. Слід
зазначити, що це був чи малий об’єм роботи за що ми вдячні керівникам цих
структур – Н.С.Росєєвій, Л.І. Івановій, сільським головам та всім працівникам,
які і надалі продовжують надавати допомогу в уточнені інформації про виборців.
Майже не щодня доводиться спілкуватися з секретарями сільських рад,
начальниками військового облікового стану при сільських радах, діловодами без
допомоги яких на сьогодні важко обійтись.
Процес первинного уточнення
персональних даних Реєстру триває і маємо надію, що до дати введення в дію
електронної бази даних Реєстру буде якісно завершено. Проте успішне завершення
цієї роботи залежить від розв’язання певних проблемних питань, які на сьогодні
склалися.
Проблеми
Перш за все слід сказати, що
введення в дію Реєстру вже відкладено на пізніший термін через декілька судових
позовіву різні суди учасників тендеру
на розробку програмного забезпечення, який оголосила Центральна виборча
комісія. Таким чином, заплановані строки введення Реєстру, травень 2008 року,
зірвані і згідно нового розпорядження Кабінету міністрів України встановлено
нові –грудень 2008 року.
По-друге необхідно здійснити ряд
заходів на місцевому рівні, щодо створення належних умов та матеріально-технічного
забезпечення роботи відділу ведення Державного реєстру, що можливо за наявності
коштів та спільних зусиль райдержадміністрації і районної ради.
Післямова
Кожна нова справа потребує
значних зусиль всіх хто до неї причетний і робити її треба не заради неї самої.
Реєстр виборців потрібний не для самого Реєстру, а хоча б для того, щоб кожен
із нас міг завжди скористатися своїм правом голосу, а не з’ясовувати чому він
пропущений,знаходити у списках виборців
«двійників» або померлих громадян і потім робити на цьому політику. Треба
просто навести у всьому лад. Тим більше, що Державний реєстр виборців надає
право громадського контролю за його веденням з боку кожного громадянина та
політичних партій.
Категорія:
Політика |
Опублікував: bashtanka (03.04.2008)
| Автор: Генералов Олександр
Всього коментарів користувачів сайту: 0
Ваш коментар до публікації:
НОВІ КОМЕНТАРІ ДО НОВИН ТА СТАТЕЙ сайту Баштанка.НЕТ:
На сервісі https://kolobus.com.ua/ можна здійснити безкоштовне бронювання білету з оплатою при посадці і самостійно поїхати вивчати Європу. Це безпечно, адже вони контролюють усі етапи: від створення бронювання до моменту посадки в автобус. Після оформлення квитка з вами звʼяжеться менеджер, щоб підтвердити замовлення.
Згідно
Правиладміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.