Баштанка.НЕТ
Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка

Сб, 19.10.2019, 13:30

Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка Сайт Баштанського району. Баштанський район, Баштанська республіка - наша історія. Найкраще місто - Баштанка

Вітаю Вас, Подорожній | RSS

РеєстраціяВхід

 
Головна сторінка Баштанка.НЕТ
Меню сайту

Категорії  СТАТЕЙ

Спорт
Освіта
Історія
Політика
Культура
Медицина
Економіка
Видатні люди Баштанки та району
РС ГУ ДСНС
Суспільство
Баштанське УЕГГ
Виконавча влада
Управління юстиції
Реєстраційна служба
Управління статистики
Місцеве самоврядування
Інформування населення
Баштанський відділ поліції
Державна фіскальна служба
Фонд соціального страхування
Центральна районна бібліотека
Баштанський міжрайонний відділ лабораторних досліджень
Управління державного казначейства у Баштанському районі
Управління Держпродспоживслужби в Баштанському районі
Відкритий Міжнародний університет розвитку людини "Україна" у м. Баштанка
 
Форма входу

Зверніть увагу!
Сьогодні відвідували сайт:

 
 
Баштанка рекламна
загрузка...
 
 

ВИПАДКОВІ ФОТО:

---33:

---5:

---28:

_-1:

 

Головна » Статті » Баштанський район » Освіта

Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти району у 2006-2007 навчальному році... ЧАСТИНА І


Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти району у
2006-2007 навчальному році, спрямовані на виконання законодавства України щодо функціонування та розвитку освіти

Дорогі колеги !

Шановні освітяни !


Дозвольте привітати Вас із початком нового навчального року. Зичу Вам здоров’я і щастя. Низький уклін Вам, освітяни, за самовіддану працю, терпіння, вірність обраному шляху та непохитну віру в ідеали добра, правди і моральної краси. Збережіть любов до дітей, поділіться з ними своїми знаннями і життєвим досвідом. Хай щастить Вам у новому навчальному році.

Система освіти і виховання не може залишатися осторонь від змін, які відбуваються в суспільстві, не ризикуючи втратити споконвічні притаманні їй в суспільно-історичному процесі функції. Актуалізація глобальних проблем ставить перед освітою і вихованням підростаючого покоління загально гуманістичні задачі. В основі сучасної концепції освіти повинна знаходитись особистість людини, її власна активність в перетворенні світу і самої себе, соціальна відповідальність.

«Нове життя нового прагне слова,» - сказав класик української літератури. Цими словами можна охарактеризувати спільну діяльність відділу освіти райдержадміністрації з навчальними закладами району, що не стоять осторонь подій, які відбуваються в суспільстві, в розвитку освіти в регіоні .

Змінюється життя, змінюються пріоритети в освіті, тому діяльність відділу освіти будується на основні програмного цільового підходу. У районній освітній системі реалізуються такі комплексні програми : «Вчитель», «Позашкільна освіта», «Шкільний автобус», Програми з розвитку краєзнавства, соціально-економічного розвитку району /розділ «Освіта»/ , Програма відпочинку та оздоровлення дітей та інші.

Ми розуміємо, що творчий потенціал особистості закладається з перших кроків дитини, тому запроваджуємо системний підхід до розвитку освіти в цілому :

- цілеспрямовано працюємо з кадрами ;
- проводимо моніторинг творчого розвитку дітей ;
- виважено підходимо до розширення мережі профільних класів та груп ;
- створюємо умови для забезпечення доступу до якісної освіти дітей через розвиток матеріальної бази навчальних закладів ;
- розширюємо плани оптимізації, підвищення рівня громадської підтримки шкіл;
- зберігаємо та сприяємо соціальному захисту педагогічних працівників через різнопланову роботу з підвищення їх професійного рівня ;
- створюємо умови у всіх педагогічних колективах для творчого розвитку кожного вчителя .

Одним із факторів запоруки успіху в нашій роботі є формування в учнів знань і навичок володіння новими інформаційними технологіями, підготовка вчителя до використання комп’ютерної техніки і впровадження інтерактивних методів навчання. Тому інтенсивно вирішується питання оснащення наших шкіл комп’ютерною технікою, сучасним програмним забезпеченням.

Управлінська діяльність відділу освіти полягає у визначенні завдань та перспектив із урахуванням вимог часу, необхідності та реальної можливості їх вирішення, знанні справ закладів освіти, що ґрунтується на глибокому аналізі фактів, наданні практичної допомоги, тому основними завданнями, які стоять перед відділом освіти:

- реалізація державної політики в галузі освіти з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища району ;
- організація навчально-методичного і кадрового забезпечення навчальних
закладів, підвищення кваліфікації педагогічних кадрів ;
- створення профільних освітніх округів ;
- створення сприятливого соціально-психологічного середовища щодо максимальної актуалізації творчих здібностей кожної дитини ;
- виявлення і розвиток обдарованих дітей, особливо в сільській школі, через систему індивідуальних консультацій, роботу міжшкільних факультативів, консультаційних пунктів ;
- розширення діяльності психологічної служби в районі ;
- переорієнтація роботи вчителів та учнів для успішної підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання ;
- приділення належної уваги розвиткові шкільних бібліотек – інформаційних центрів кожної школи ;
- створення в навчальних закладах сприятливого середовища для збереження і зміцнення здоров’я учнів через змістовне дозвілля , розроблення якісного навчально-методичного забезпечення, системну роботу з батьками , організацію харчування учнів 1-11 класів /безкоштовне/ ;
- контроль за дотриманням законодавства з питань освіти,державного
стандарту загальної середньої освіти всіма загальноосвітніми закладами,
розташованими на території району.

Багато різних проблем, які нам необхідно вирішити сьогодні і в майбутньому, але.
завданням номер один кожного освітянина є ефективна праця заради головного – майбутнього нашої держави, нашої молоді.

Дошкільна освіта

Дошкільна освіта – обов’язкова первинна складова системи безперервної освіти в Україні, а дошкільний вік – базовий стан фізичного, психологічного та соціального становлення особистості дитини.
Діяльність дошкільних навчальних закладів Баштанського району регламентовано Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про місцеве самоврядування”, Положенням про дошкільні навчальні заклади та іншими нормативними документами.

Оскільки дошкільна освіта є обов”язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні, відділ освіти Баштанської райдержадміністрації одним із основних завдань вважає збереження мережі дошкільних навчальних закладів.

Станом на 20.08.07 в районі налічується 31 дошкільний навчальний заклад. Із них 4 дошкільних навчальних закладів – міські, 27 – сільські. Всі заклади передані до комунальної власності сільських рад. Кількість дітей, які відвідують дані установи, складає 1046 чоловік. Це складає 64 % від загальної кількості дітей дошкільного віку. В порівнянні з 2006 роком це на 5 % більше.

Відділ освіти разом з органами місцевого самоврядування спрямовує свої зусилля на максимальне охоплення дітей 5-6 річного віку. В районі проживає 349 дітей п”ятирічного віку, дошкільною освітою охоплено 270 , що складає 77 % від загальної кількості дітей даного віку. В сільській місцевості всього дітей п”ятирічного віку 213, в дошкільних закладах перебуває 139, що складає 60 %. У міській місцевості всього дітей п”ятирічного віку 136, в дошкільних закладах навчається 131 дитина, що складає 96 %. Ці відсотки дещо завищені у зв’язку з відсутністю чіткого обліку дітей дошкільного віку.

Великою проблемою залишається перехід Новоєгорівського, Новоолександрівського, Старогороженського дошкільних навчальних закладів з короткотривалого перебування дітей у закладі на дев’ятигодинний робочий день. Це породжує певні труднощі у подальшому їх навчанні у школі, збільшує період шкільної адаптації, суттєво впливає на стан здоров’я, успішність, створює не рівні стартові умови.

Закриття, перепрофілювання дошкільних навчальних закладів створило проблему – перевантаження.

Дана проблема ще в минулому році стосувалася лише м.Баштанка, де дошкільний заклад №1 "Теремок" використовується для дітей початкових класів Баштанської ЗОШ №1. Центральні ДНЗ "Чебурашка", "Дюймовочка" на теперішній час не можуть охопити всіх бажаючих дітей дошкільною освітою, що приводить до перевантаження груп /по 30-35 дітей/, створення черги та порушення ст.14 Закону України "Про дошкільну освіту". Тому питання відкриття дошкільного навчального закладу "Теремок" повинно вирішуватися органом місцевого самоврядування першочергово.

Сільські дошкільні навчальні заклади перевантажені майже всі за виключенням Єрмолівського, Новопетрівського, Ново українського, Доброкриничанського дошкільних закладів. Тому ремонт та відкриття додаткових груп типових приміщень Новоєгорівського, Привільненського, Пісківського, Мар’ївського, Старогороженського, Доброкриничанського, Ленінського дитячих дошкільних закладів повинно стати першочерговим для виконкомів даних сільських рад та відділу освіти.

Для відкриття Новоолександрівського, Новосергіївського дошкільних навчальних закладів з обласного бюджету відповідно до виділених субвенцій на капітальний ремонт виділено 80 та 20 тис.грн. Для освоєння цих грошей 04.07.07 відділом освіти райдержадміністрації проведено тендерні торги. Маємо надію, що в найближчий час дані дошкільні навчальні заклади будуть відкоиті.

1 вересня 2007 року відкриє свої двері ще для 15 малюків Перемозький дошкільний навчальний заклад, який організовано при Перемозькій ЗОШ І-П ступенів.

Матеріальна база ДНЗ

Матеріальна база дошкільних закладів зберігається, поповнюється за рахунок бюджетних, спонсорських коштів, батьківської допомоги та завдяки зусиллям працівників дошкільних навчальних закладів.

У 2007 році на розвиток дошкільної освіти бюджетом району передбачено кошти в сумі 2884.4 тис.грн. Це на 582.1 тис.грн., або на 25,3 % більше минулого року:
- заробітна плата збільшилась на 303 тис.грн, або 22,5% більше минулого року

З бюджету району на харчування дітей у дошкільних закладах виділено кошти в сумі 102 тис.грн., або на 62,6% більше проти 2006 року.

Слід відзначити, що сучасна загальна середня освіта в значній мірі залежить від стану дошкільної освіти, тож довкілля є першою сходинкою до здобуття якісних знань, фундамент, на якому базується вся система освіти. Тому в районі відпрацьовується нова модель підвищення фахового рівня через систему обласних та районних семінарів, курсову перепідготовку та активного спілкування з педагогами, безпосередньо працюють з дітьми. Щорічно зростає кількість педагогів, які продовжують навчання на заочному відділенні МДУ. Це дає реальні шанси зробити впевнені кроки в напрямку модернізації змісту дошкільної освіти. Насамперед йдеться про програмно-методичне забезпечення Базового компонента дошкільної освіти, створено Програму розвитку дитини дошкільного віку : триває робота над розробкою особистісно-орієнтованих педагогічних технологій. На часі забезпечення освітнього процесу сучасним обладнанням, ігровим та наочно-дидактичним матеріалом.

Як позитивну тенденцію слід відзначити підвищення відповідальності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з реалізацією державної політики в сфері дошкільної освіти.

У діяльності ДНЗ є ряд проблем матеріально-технічного забезпечення. Однак, в тісній співдружності сільських рад, ДНЗ, відділу освіти вони вирішуються і будуть вирішуватися в майбутньому.

Початкова освіта

Виконавцями стратегічних освітніх завдань в районі є вчителі початкових класів. Уся система роботи в період забезпечення оновленого змісту початкової освіти здійснювалася через роботу райониих угрупувань.

У 2006-2007 навчальному році особлива увага приділялась методиці і змісту навчальних предметів, які раніше в початковій школі не вивчалися "Основи здоров’я", "Громадянська освіта" та курсів "Логіка", "Корисні звички", а також організація виховного процесу в групах продовженого дня.

У травні проведено моніторингове дослідження якості математичної освіти учнів 4 класів. Участь взяли 449 четвертокласників, що становить 95 відсотків від загальної кількості.

За результатами щорічних підсумкових контрольних робіт у четвертих класах з української мови, читання, математики визначено, що коефіцієнт начальних досягнень залишається стабільним і свідчить про достатній рівень навченості.

Нестандартність, своєрідність структури й режимів навчання у малокомплектних школах І ступеня сіл Новопетрівки, Новобирзулівки, Новоукраїнки, Тарсівки ускладнюють процес навчання, проте завідуючі та класоводи намагаються створювати належні умови для навчання учнів початкових класів.

Методична служба району спільно з педагогічними колективами педагогічних шкіл приділяють увагу таким проблемам "Активізація навчання учнів із низькою успішністю", "Дотримання наступності у розвитку здібних та обдарованих дітей". Для учнів початкових класів проводяться районні олімпіади і відрадно, що серед переможців є учні не тільки міських шкіл, а й сільських Виноградівської, Добренської, Новоолександрівської, Пісківської, Новоіванівської. У обласній олімпіаді двоє учнів четвертих класів посіли треті призові місця з української мови /Пісківська ЗОШ вчитель Сердюк Ольга Миколаївна/ та англійської мови /Баштанська ЗОШ №1 вчитель Подопригора Ірина Павлівна/.

Слід відмітити позитивний досвід внутрішкільної методичної роботи Баштанської ЗОШ №1, навчально-виховного комплексу школа-сад "Віночок" з питань "Формування і розвиток творчого потенціалу", "Забезпечення наступності між довкіллям, початковою та основною школою у реалізацій інноваційних технологій навчання і виховання".


МЕРЕЖА

Відділ освіти райдержадміністрації протягом трьох останніх років зробив все можливе для забезпечення стабільної роботи галузі, розроблено оптимальну модель надання дітям якісної освіти шляхом введення в мало комплектних школах індивідуального навчання, не наповнюваність класів менше 5 учнів.

З метою задоволення потреб громадян для здобуття середньої освіти в 7 малокомплектних школах було організовано індивідуальне навчання та збережено мережу навчальних закладів, особливо в сільській місцевості, у зв’язку з демографічною ситуацією, яка склалася в сільських населених пунктах України.

Протягом 10 років мережа в районі є сталою. Станом на 20.08.07 в районі функціонує 34 навчальні заклади :
І-Ш ст. – 21, в т.ч. П-Ш ст. – 1 /Баштанська гімназія/
І-П ст. – 4
І ст. – 6
2 - позашкільні заклади /БДЮТ, ДЮСШ/
Міжшкільний навчально-виробничий комбінат

Разом з тим в порівнянні з минулим навчальним роком очікувана мережа складе 5402 учні, що на 260 учнів менше, ніж у 2006/2007 н.р., середня наповнюваність очікується 16,6, що на 0,6 відсотка менше ніж у минулому навчальному році.

Охоплення дітей шкільного віку навчанням

Станом на 01.09.06 навчанням було охоплено 5402 дітей та підлітків шкільного віку, що в порівнянні з 2005/2006 навчальним роком менше на 260 учнів, це пов’язано з демографічною ситуацією в районі. Відділом освіти райдержадміністрації проведено перевірку списків учнів загальноосвітніх навчальних закладів, станом на 10.06.07 охоплено навчанням 5369 дітей та підлітків . 33 учні вибули в інші навчальні заклади області та республіки з різних причин.

Не підлягають навчанню 34 дітей-інвалідів , що становить 0,6 відсотка від загальної кількості дітей шкільного віку .

Навчанням охоплено 87 дітей-інвалідів, 24 дитини-сироти , що становить 2 відсотка від загальної кількості дітей шкільного віку.

У 2005/2006 навчальному році екстернатною формою навчання здобули освіту 23 учнів /9 клас - 7 учнів, 11 клас – 16/, у 2006/2007 навчальному році – 19 /9 клас - 8, 11 клас - 11 учнів/.



Організація профільного навчання

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.00 №1717 «Про перехід загальноосвітніх закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання» відділом освіти Баштанської райдержадміністрації 5 років забезпечується здобуття учнівською молоддю загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки.

В районі проведена організаційна робота по створенню шкільних округів, яких нараховується 6 :
- Інгульський
- Баштанський /на базі МНВК/
- Привільненський
- Лоцкинський
- Новопавлівський
- Соціально-педагогічні комплекси /всі навчальні заклади Баштани : ЗНЗ та ДНЗ/

З 1 вересня 2007 року на базі Інгульського шкільного округу буде проводитися апробація Примірного тимчасового положення про освітній округ як одного з напрямів забезпечення рівного доступу до якісної освіти в сільській місцевості. Відділом освіти проводиться робота із забезпечення єдиного освітнього простору в їх межах, використання варіативної частини навчальних планів, створення належних умов для обдарованих учнів та профільного навчання старшокласників, зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази опорної школи, впровадження в навчально-виховний процес сучасних освітніх технологій.

При міжшкільному навчально-виробничому комбінаті щорічно здобувають початкову допрофесійну освіту 335 учнів з 9 навчальних закладів району, на базі якого функціонують групи технологічного профілю з вивчення спецкурсів, курсів за вибором, що забезпечують допрофесійну і професійну підготовку та дієву професійну орієнтацію.

Як свідчить аналіз, в МНВК більше 10 років функціонує лише 2 спеціалізації, дирекції МНВК необхідно звернути особливу увагу на розширення спеціальностей відповідно до вподобань школярів.

З метою створення умов для забезпечення рівнодоступної якісної освіти дітей та підлітків в районі проводиться організаційна робота по створенню Програми впровадження профільного навчання на 2007-2010 роки, а саме :

1.Створення навчально-виховних об’єднань /2007-2009 роки/

2.Розширення мережі факультативів, курсів за вибором , спецкурсів для
здійснення допрофільного, профільного навчання та
до вузівської підготовки /2007-2010 роки/


3.Психологічне супроводження навчального процесу в 8-9, 10-12 класах та
створення в районі психологічної служби /2008-2010 роки/

4.Забезпечення регулярного, безкоштовного підвезення учнів та придбання
шкільних автобусів

5.Ознайомлення батьків та громадськості з нормативними документами
щодо впровадження профільної освіти 2007-2008 роки/

6.Створити комплексну програму методичної роботи з педагогічними
працівниками 2007-2008 роки/

7.Розробити механізм фінансування профільних шкіл з урахуванням різних
джерел бюджетного і позабюджетного фінансування.

Сьогодні є багато проблем з даного питання, вважаю, що наші педагогічні колективи відпрацюють належним чином його вирішення спільно з районною владою, яка з розумінням відноситься до вирішення назрілих питань.

Виконання програми «Вчитель

Ключовою особою у розв’язанні нагальних навчально-виховних завдань школи був і залишається учитель.

З метою створення умов для подальшого розвитку системи освіти району рішенням УП сесії районної ради 24 скликання від 20.12.02 прийнята районна програма «Вчитель». Внесено доповнення до цієї програми у розділ «Підвищення соціально-економічного і фінансового забезпечення підготовки педагогічних працівників, їх професійної діяльності та післядипломної освіти» щодо встановлення щорічної районної премії педагогічним працівникам за високі досягнення в роботі, на що заплановано орієнтовні обсяги фінансування 7 тис.грн. щорічно.

Забезпечення педкадрами.

Станом на 20.08.07 в районі працює 543 педагогічних працівників, у порівнянні з попередніми роками цей показник дещо знижується :

2005-2006 н.р. – 545
2006-2007 н.р. – 543

Серед них спеціалістів вищої категорії 31,5 %.

Порівняльний аналіз якісного складу педпрацівників свідчить про те, що в школах району з кожним роком збільшується кількість досвідчених, творчих вчителів.

Так, педагогічне звання «Учитель-методист» мають 34 педагоги, «Старший вчитель» - 99, 1 – Заслужений вчитель України, 26 – нагороджено знаком «Відмінник освіти».

На сьогоднішній день в районі працює 35 вчителів-пенсіонерів, що становить 6,4 % від загальної кількості вчителів. А це лише на 2 особи менше в порівнянні з минулим роком. Вчителі, які виходять на пенсію, продовжують працювати через фінансово-економічні причини.

У школах району працює 60 молодих спеціалістів із стажем роботи до
3-х років, 25 з них продовжують здобувати вищу освіту, навчаючись заочно в педвузах.:

З 1 вересня 2007-2008 навчального року очікуємо прибуття 8 молодих спеціалістів-цільовиків :
з Миколаївського педуніверситету – 2 /1 – англійська мова /Інгульська ЗОШ/, фізика, математика - 1 /Новопавлівська ЗОШ/,

Новобузький коледж – 6 – англійська мова /К-Миколаївська ЗОШ, Інгульська ЗОШ, Новопавлівська ЗОШ, Костичівська ЗОШ, Виноградівська ЗОШ, / Всі молоді спеціалісти – цільовими, з них 2 буде проживати в найманих квартирах, 6 – проживатимуть з батьками.

Для молодих спеціалістів-цільовиків , які укладуть тристоронню угоду про обов’язкове трирічне відпрацювання в навчальних закладах сільської місцевості заплановано 21 тис.грн. одноразової адресної грошової допомоги в розмірі 5 мінімальних окладів.

Відділом освіти райдержадміністрації у травні 2007 року надіслано лист-клопотання до голови районної ради з проханням розглянути на сесіях міської та сільських рад питання оплати житла молодим спеціалістам .

З метою створення належних умов щодо забезпечення закладів освіти висококваліфікованими кадрами з урахуванням вимог інформаційно-технологічного суспільства на постійному контролі у відділі освіти знаходиться стан курсової перепідготовки при Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Щорічно вчителі, директори, заступники директорів з навчально-виховної роботи, шкільні бібліотекарі мають змогу підвищити свій фаховий рівень під час курсової перепідготовки згідно складеного графіка.

З цією метою виділено кошти та виплачено вчителям :

2005 рік - 71137 грн.
2006 рік - 83880 грн.
2007 рік / заплановано / - 128000 грн.

Кошти виділялися відповідно до потреби.

У 2005, 2006 роках забезпечено поетапне виконання положень Закону України «Про освіту» /стаття 57/ :
- здійснено виплати заборгованості педпрацівникам надбавок за вислугу років за 1997,1998, 1999 та частково 2000 роки. та оздоровлення :
2005 рік – 440699 грн.
2006 рік – 330567 грн.

Піднялася заробітна плата вчителів і станом на 01.06.07 вона становить

Спеціаліст – 659 грн.
Спеціаліст П категорії – 697 грн.
Спеціаліст І категорії – 748 грн.
Спеціаліст вищої категорії – 806 грн.
Директор середньої школи – 869 грн.

З 01.05.07 підвищено оплату за педагогічні звання «Старший вчитель» - 5 % від ставки, «Вчитель-методист» - 7 %.

З метою виявлення й підтримки творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків щорічно педагоги району беруть участь у районному /заочно/ та обласному Всеукраїнському конкурсі «Учитель року». У 2006-2007 навчальному році брали участь 4 учителі в номінаціях "Українська мова та література" /Борискіна Світлана Станіславівна – Добренська ЗОШ/,
"Математика" /Левкович Ярослава Василівна – Виноградівська ЗОШ/, "Правознавство" /Буцька Альона Василівна- Баштанська гімназія/,
"Трудове навчання" /Мурза Інна Геннадіївна – Баштанська ЗОШ №1, яка зайняла Ш місце/.

Щорічно учасникам та переможцям обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» виплачується грошова премія в сумі 500 грн. кожному, а також підвищуються кваліфікаційні категорії.

У 2007 році проводився районний конкурс на кращий кабінет математики, на кращого шкільного бібліотекаря. Переможцями визначено завідуючих кабінетами Баштанської ЗОШ №2 Бєлугіну Зою Олександрівну, Привільненської ЗОШ Петренко Ольгу Федорівну, Новоєгорівської ЗОШ Олексієнко Лідію Михайлівну. Бібліотекар Баштанської гімназії Пальчикова Ірина Анатоліївна стала переможцем П етапу Всеукраїнського конкурсу "Шкільний бібліотекар-2007", зайнявши П місце.



Робота з обдарованими учнями

Одним із головних завдань у справі розбудови національної школи є формування не скільки соціально типової, скільки яскраво індивідуальної особистості.

Саме вчителі покликані створити дитині умови, в яких вона розкриває свої здібності, творить своє життя й зростає при цьому духовно й інтелектуально.

З метою формування сприятливих умов для підтримки та становлення особистості відділом освіти райдержадміністрації розроблені заходи щодо роботи з обдарованою
молоддю в Баштанському районі.

Питання роботи з обдарованими дітьми постійно розглядаються на методичних радах, районних та обласних семінарах.

Створено інформаційний банк даних обдарованих дітей та молоді шкільного віку, куди входить 425 учнів 3-11 класів.

Районним методичним кабінетом розроблено методику пропаганди фундаментальних наук та підтримки їх престижу серед учнів. Надається всебічна методична допомога педагогам по виявленню обдарованих учнів. Розробляється система тестових завдань, анкет, проводиться діагностика обдарованості кожної дитини, враховуючи інтереси, щоб зорієнтувати на самоосвіту та самовиховання, бажання активно вдосконалювати свої знання та вміння.

Щороку проводиться відбір учнів для навчання у Миколаївському територіальному відділені Малої Академії Наук, де в 2006-2007 навчальному році навчалося 17 учнів 9-11 класів, 3 з них учні 11 класів брали участь в обласному конкурсі – захисті науково - дослідницьких робіт, Зарова Оксана , учениця 11 класу Баштанської ЗОШ №2 посіла Ш місце з права /вчитель Рясик Л.О./, а 2 учнів Явкинської ЗОШ стали дипломантами.

Щорічно відділом освіти проводяться районні предметні олімпіади, визначаються переможці для участі в обласному етапі Всеукраїнських предметних олімпіад.

У грудні 2006 року в районних предметних олімпіадах взяли участь 545 учнів із 18 шкіл : 279 учнів із міських шкіл, 266 – сільських.

Переможцями ІІ (районного) етапу Всеукраїнських олімпіад стали 167 учнів ( 31% від загальної кількості учасників), із них 143 - учні міських навчальних закладів /85,6 %/, 24 - учні сільських шкіл /14,4 %/.

Добру підготовку виявили учні :

Баштанської гімназії – 62 переможці із 103 учасників
Баштанської ЗОШ № 1 – 53 переможці із 104 учасників
Баштанської ЗОШ № 2 - 28 переможців із 72 учасників

Покращили свої результати сільські школи:

Явкинська ЗОШ – 7 переможців із 30 учасників
Інгульська ЗОШ – 6 переможців із 26 учасників
Привільненська ЗОШ – 3 переможці із 27 учасників
Ленінська ЗОШ – 3 із 24 учасників

По 1 переможцю мають Добренська ЗОШ, Новоєгорівська ЗОШ, Новоолександрівська ЗОШ, Мар’ївська ЗОШ.

У січні-лютому 2007 року 49 учнів 7-11 класів брали участь в П етапі Всеукраїнських предметних олімпіадах , 23 з них стали переможцями .

І місце - 7
ІІ місце – 5
ІІІ місце – 11

У розрізі шкіл:
учасників переможців
Баштанська ЗОШ № 1 13 7
Баштанська ЗОШ № 2 11 5
Баштанська гімназія 11 9
Інгульська ЗОШ 1 1
Привільненська ЗОШ 2 2
Пісківська ЗОШ 1 1

За останні 3 роки команда учнів Баштанського району за результатами обласних олімпіад посідає ІІ місце після шкіл міста Миколаєва, а юні фізики – І місце.

Роки Кількість
Учасників Місця, переможці всього

І м
ІІ м.
ІІІ м.

2005 49 2 4 17 23
2006 44 3 10 6 19
2007 49 7 5 13 25

Семеро учнів брали участь у ІУ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з української мови та літератури , фізики, хімії.

Учні 3-4 класів також беруть участь у районних та обласних олімпіадах. Так , 2 учні 4 класів з Баштанської ЗОШ № 1 /англійська мова/ та Пісківської ЗОШ /українська мова/ були учасниками обласних предметних олімпіадах і стали призерами , зайнявши ІІІ місця.


Учні шкіл району – активні учасники Всеукраїнських творчих конкурсів: «Об’єднаймось, брати мої» - Славінська Ірина, учениця Баштанської ЗОШ № 1, І місце , відзначена цінним подарунком;
у конкурсі «Мова – душа народу» - 3 учнів зайняли призові місця, отримали дипломи та подарунки ; у конкурсі «Таланти твої, Миколаївщино» у номінаціях «Юні поети та юні композитори» 4 учнів стали переможцями . Переможці є також у конкурсах «Поетична пристань», «Кобзар у нашому домі», "Струни поетичної кобзи" та інших. Всі вони відзначені грамотами та цінними подарунками.

Уже традиційною стала участь учнів шкіл району у Міжнародному конкурсі з української мови ім.П.Яцика, який проводиться у 4 етапи: шкільний, районний, обласний, Всеукраїнський.

В обласному етапі 2007 року брали участь 5 учнів, 5 з них стали переможцями , 2 – брали участь у Всеукраїнському етапі конкурсу.

З вересня 2006 року учениця 9 класу Баштанської Ваверчак Неля щомісячно одержувала премію Кабінету Міністрів в розмірі 460 грн. , а з 1 вересня 2007 року учениця 10 класу Баштанської ЗОШ №2 Штевіна Катерина теж буде отримувати премію Кабінету Міністрів.

Робота з обдарованими дітьми знаходиться на постійному контролі відділу освіти . Для покращення цієї роботи передбачено ввести у відділі освіти посаду психолога, розширити сітку психологічної служби та гуртків і філій при сільських школах.

Організація виховної роботи

В 2006-2007 навчальному році виховна діяльність ЗНЗ району була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» державних національних програм. Головна увага в закладах освіти Баштанського району приділялася формуванню громадянина-патріота України, створенню умов для самореалізації особистості, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою.

У навчальних закладах району створена система роботи з організації учнівського самоврядування, яка побудована на засадах національних традицій нашого народу, козацької педагогіки. У Добренській, Інгульській, Лоцкинській, Плющівській, Баштанській ЗОШ №2 діють учнівські республіки, основні завдання яких сприяти вихованню в учнів патріотичних почуттів, любові до Батьківщини й пошани до її славного минулого.

У Виноградівській, Старогороженській, Кашперомиколаївській, Новопавлівській, Пісківській, Христофорівській, Єрмолівській, Перемозькій, Новоіванівській, Новосергіївській ЗОШ створено ефективну систему роботи – учнівські комітети, які ставлять на меті формування і розвиток соціально-активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією.

У Баштанській ЗОШ №1, гімназії, Костичівській, Новоєгорівській ЗОШ особливістю діяльності шкільного самоврядування є те, що учні обирають шкільний парламент та президента,, які представляють їх інтереси у розв’язанні проблем життя закладу.

Участь у роботі парламенту навчального закладу вибори президента дали учням можливість відчути, що вони власними силами можуть змінити шкільне життя. Створені при шкільному парламенті комісії визначають конкретні напрямки роботи шкільного колективу. Учні навчальних закладів випускають шкільні стіннівки, готують і проводять інтелектуальні ігри, вертепи, вечорниці, колядування, дебати. Найкращі інтелектуали закладів освіти виборюють призові місця у районних і обласних олімпіадах. Займаються вивченням історії рідної школи, села, міста, проводять пошукову краєзнавчу роботу, беруть активну участь в операціях «Ветеран», «Забуті могили, «Турбота», «Шляхи Перемоги», «Голодомор очима очевидців».

На увагу заслуговує робота клубу «Гарт» Баштанської ЗОШ №1, який організовує змагання з військово-прикладних видів спорту «Нащадки козацької слави» /І місце/, «Джура» /ІУ місце/, «Нумо хлопці, славні запорожці» , «Козацькому роду нема переводу».

Завдяки лідерам учнівського самоврядування, школярі були залучені до участі в акціях «Дотик природи», «Екологічна стежка», «Сторінками зеленої книги» /І місце Баштанська ЗОШ №1, «Зелені перлини» /І місце Баштанська ЗОШ №1/, «Рослини-рятівники від радіації» /І місце Баштанська ЗОШ №1, П місце Баштанська ЗОШ №2/, «Зелені завойовники» /І місце Баштанська ЗОШ №1/, «Корисні переселенці» /І місце Баштанська ЗОШ №1/, «Птах року» /І місце Баштанська ЗОШ №2/, «Парад квітів» /П місце Баштанська гімназія/, «Галерея квітів» /П місце Баштанська ЗОШ №2/, «Лишайники-біоіндикатори довкілля» /П місце, Ш місце Баштанська гімназія/, «Країн багато, планета єдина» /І,П,Ш місце Баштанська ЗОШ №2, Ш місце Новосергіївська ЗОШ/, «Лист ВІЛ-інфікованому другу» /П місце Баштанська ЗОШ №1/.

У жовтні місяці у школах Баштанського району традиційним стало проведення днів самоврядування. Із найбільш активних учнів формується шкільна адміністрація та педагогічний колектив. На цілий день школа віддається у владу учням. Саме цього дня вони отримують право приймати важливі рішення та проводити уроки. Такі заходи є показником готовності учнів до самостійного вирішення питань життєдіяльності шкільного колективу.

При Баштанській районній державній адміністрації створено районну молодіжну адміністрацію, яка виступає консультативно-дорадчим органом і сприяє створенню умов для самовизначення, самоорганізації, самореалізації, саморозвитку молодих людей та залучення їх до всіх процесів розвитку суспільства.


В ЗНЗ району створено волонтерські загони, які надають посильну соціальну допомогу людям похилого віку, ветеранам війни та праці. В роботі волонтерських загонів беруть участь 968 учнів, що становить 18 % від загальної кількості учнів навчальних закладів.

Значне місце у збереженні культурної спадщини належить шкільним музеям, які сприяють формуванню у молодого покоління національної свідомості, збереження духовної єдності поколінь, розвитку творчих інтересів учнів до пошукової роботи. У 3 ЗНЗ Баштанського району працюють музеї. Це – історичний музей м.Баштанка Баштанської ЗОШ №2, музей історії с.Виноградівка Виноградівської ЗОШ,, музей Героїв Радянського Союзу В.О.Сивкова І П.К.Крестьянінова Явкинської ЗОШ.



Другие материалы по теме
Категорія: Освіта | Опублікував: bashtanka (28.08.2007) | Автор: Відділ освіти райдержаджміністрації
Сподобалася стаття? Розкажіть про неї своїм друзям через соціальні мережі:
| Коментарів відвідувачі лишили: 2
Всього коментарів користувачів сайту: 2
avatar
0
1
гиг прикол
avatar
0
2
У чому саме? У кількості інформації, у її зарозумілості чи Ваш варіянт?

Ваш коментар до публікації:
(можна через соцмережі та акаунти: "Фейсбук", "ВК", "ОК", "Гугл", "Яндекс" та ін.)

avatar
 
 

10 НОВИХ КОМЕНТАРІВ
ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ  ДО НОВИН ТА СТАТЕЙ сайту Баштанського району:

 



Згідно Правил адміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.

 

           

Copyright MyCorp © 2006 Хостинг від uCoz