Баштанка.НЕТ

Пт, 19.04.2024, 05:19

Вітаю Вас, Подорожній | RSS

РеєстраціяВхід

 
Головна сторінка Баштанка.НЕТ
Меню сайту

Категорії  СТАТЕЙ

Захисники з Баштанського району
Жителі Баштанського району, які захищають Україну та рідний край від загарбників та окупантів
Видатні і талановиті люди Баштанки та Баштанського району
Люди твої, Баштанщино!
Спорт
Освіта
Історія
Політика
Культура
Медицина
Економіка
РС ГУ ДСНС
Суспільство
Баштанське УЕГГ
Виконавча влада
Управління юстиції
Реєстраційна служба
Управління статистики
Місцеве самоврядування
Інформування населення
Баштанський відділ поліції
Баштанський відділ ДРАЦС
Баштанський відділ державної реєстрації актів цивільного стану
Державна фіскальна служба
Фонд соціального страхування
Центральна районна бібліотека
Баштанський міжрайонний відділ лабораторних досліджень
Управління державного казначейства у Баштанському районі
Управління Держпродспоживслужби в Баштанському районі
Управління фітосанітарної безпеки
БТІ - Бюро технічної інфентаризації
Баштанський відділ УДМС (паспортний стіл)
РТЦК і СП - Баштанський районний військовий комісаріат
Управління соціального захисту населення Баштанської райдержадміністрації
Державний навчальний заклад «Баштанський професійний ліцей»
Відкритий Міжнародний університет розвитку людини "Україна" у м. Баштанка
Історії з життя, оповідання та поезія
Поетичні та прозові твори жителів Баштанки та Баштанського району
 
Форма входу
E-mail:
Пароль:

Зверніть увагу!
Сьогодні відвідували сайт:

 
Оновлені теми на форумі

  • Норковые шубы от клер
  • Медичний Центр Здоров'я
  • Квитки на автобус по Україні, Польщі та Європі
  • Професійний друк
  • Запрошуємо на онлайн навчання в школу ITStar
  •  

    ВИПАДКОВІ ФОТО:

    ---8:

    -11:

    День Захисника Вітчизни - 2011:

    День міліції:

     

    Головна » Статті » Баштанський район » Медицина

    КОНЦЕПЦІЯ Програми розвитку загальної практики/сімейної медицини на 2006-2010 роки (для обговорення)

    КОНЦЕПЦІЯ

    Програми розвитку загальної практики/сімейної медицини

    на 2006-2010 роки

    (для громадського обговорення)


    Загальна частина

    Стан здоров я населення за сучасними уявленнями є одним з найважливіших критеріїв оцінки рівня соціально-культурного розвитку суспільства і якості життя. У доповіді Європейського Регіонального Бюро Всесвітньої організації охорони здоров'я "Про стан охорони здоров'я в Європі" (2002) зазначено, що інвестиції в охорону здоров'я слід розглядати як внесок в розвиток національної економіки та скорочення масштабів бідності. Крім того, охорону здоров я визначено як важливу область інвестицій для забезпечення загального економічного і соціального розвитку будь-якої країни.

    Сучасний етап соціально-економічного розвитку України супроводжується складними умовами здоров я населення, і як наслідок визначаються та посилюються основні проблеми в секторі охорони здоров'я. Таким чином, погіршення умов життя переважної більшості населення в поєднанні з недостатнім фінансуванням охорони здоров'я та неефективним використанням ресурсів галузі призвели до зростання загальної смертності населення практично у всіх вікових групах, до зменшення очікуваної тривалості життя, збільшення захворюваності як на неінфекційні, так і на інфекційні захворювання. Слід наголосити, що масштаби природного скорочення населення в Україні найвищі в Європейському регіоні.

    За визначенням ВООЗ "первинна медико-санітарна допомога є основою медико-профілактичного обслуговування населення, яка виконується за допомогою науково-практичних, соціально прийнятних методів і технологій".

    Концепція первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини визнана всіма міжнародними організаціями та пристосована в країнах з важкою соціально-економічною ситуацією. Ця концепція обумовлена вибором пріоритетних напрямів медичних втручань, які б були максимально ефективні для здоров'я населення в умовах дефіциту матеріальних та кадрових ресурсів охорони здоров'я.

    Програма розвитку загальної практики/сімейної медицини на 2006-2010 роки (далі - Програма) розроблена на виконання Програми діяльності Уряду України "Назустріч людям" затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.05 № 115 та схваленої постановою Верховної Ради України від 04.02.05 № 2426-IV та спрямована на удосконалення правових, організаційних, матеріально-технічних засад у сфері охорони здоров'я.

    В результаті аналізу причин виникнення проблем в галузі охорони здоров'я встановлено, що однією з них є історично обумовлена орієнтація на розвиток "вузької" спеціалізації медичної допомоги, яка розглядалась як вирішальний засіб підвищення кваліфікації лікарів і поліпшення якості медичного обслуговування, що сприяло звуженню функції, зменшенню ролі, авторитету та престижу лікаря первинної ланки та призвело до втрати наступності в наданні медичної допомоги, зниженню ефективності профілактичної роботи і як наслідок неефективного використання наявних ресурсів галузі охорони здоров'я.

    Встановлено, що за останні три роки загальна укомплектованість штатних посад лікарями зменшується, і на кінець 2004 року лікарські посади було укомплектовано лише на 81, 3%, що свідчить про зниження престижу професії взагалі. Варто наголосити, що більш напруженою є ситуація з укомплектованістю медичними кадрами закладів охорони здоров'я в сільській місцевості, де щороку, на жаль, збільшується кількість закладів первинної медико-санітарної допомоги (ПМСД) в яких жодна посада не заміщена лікарем або середнім медичним працівником. За даними МОЗ України кількість сільських лікарських амбулаторій без лікаря та фельдшерсько-акушерських пунктів без середнього медичного працівника щорічно зростає і на кінець 2004 року становило 143 та 242 відповідно, що обумовлює необґрунтоване звернення громадян на більш високий та дороговартісний рівень надання медичної допомоги.

    Крім того, одним із важливих і реальних шляхів скорочення ресурсних витрат на спеціалізовану стаціонарну допомогу представляється широке використання денних та домашніх стаціонарів на рівні первинної ланки охорони здоров'я, як організаційних технологій стаціонарозамінюючої медичної допомоги. Особлива роль в організації цих форм лікування відводиться впровадженню загальної практики/сімейної медицини та наданню допомоги лікарями загальної (сімейної) практики.

    Мета програми

    Метою впровадження Програми є забезпечення умов для зміцнення здоров'я населення, зниження його захворюваності, інвалідності та смертності, наближення доступної кваліфікованої лікарської медико-санітарної допомоги, раціональне використання ресурсів галузі, підвищення економічної мотивації медичних працівників первинної ланки охорони здоров'я, що працюють на засадах загальної (сімейної) практики.

    Завдання програми

    1. Інформування населення щодо переваг загальної практики/сімейної медицини та формування здорового способу життя.

    2. Оптимізація мережі та відновлення ресурсного забезпечення закладів первинної

    медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини.

    3. Розробка та впровадження моделі управління медичним обслуговуванням за принципом постачання лікувально-профілактичної допомоги на договірних (контрактних) умовах з оптимізацією механізму диференційованого розподілу коштів на її надання з пріоритетним забезпеченням первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини.

    4. Запровадження системи оплати праці фахівців загальної (сімейної) практики з

    урахуванням об'єму та якості їх роботи.

    5. Покращання кадрового забезпечення закладів первинної ланки охорони здоров'я, передусім у сільській місцевості та державне регулювання цього процесу.

    6. Створення умов для роботи фахівців загальної (сімейної) практики.

    7. Проведення наукових досліджень з питань розвитку загальної практики/сімейної медицини.

    Реалізація Концепції

    Для реалізації цілей та основних завдань Програми розроблятиметься комплекс заходів, який включає:

    1. Структурно-функціональну реорганізацію системи медичного обслуговування з

    першочерговим розвитком первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини, для чого необхідно:

    - прискорити формування мережі загальнолікарських практик в сільській місцевості і містах;

    - змінити порядок формування контингенту осіб, що обслуговується лікарем первинної ланки, з територіально-дільничного принципу на вільний вибір пацієнтами лікаря загальної (сімейної) практики на договірних засадах між пацієнтом і лікарем;

    - наділити в законодавчому порядку лікаря первинної ланки функцією організатора медичного маршруту пацієнта.

    2. Перехід до постачання медичної допомоги на договірних (контрактних) умовах, для чого необхідно:

    - розробити єдині вимоги до ціноутворення та затвердити уніфіковану методику визначення собівартості медичних послуг;

    - розробити класифікатор медичних послуг з визначенням їх базової вартості;

    - розробити механізми договірної оплати медичних послуг;

    - визначити критерії відбору постачальника для закупки медичних послуг за громадські кошти на основі ціна/якість;

    - розробити і затвердити примірні форми договорів для закупівлі медичних послуг на рівні первинної, вторинної та третинної медичної допомоги;

    - змінити організаційно-правовий статус медичних закладів з бюджетних установ на державні (комунальні) некомерційні медичні підприємства;

    - запровадити механізм закупівель медичних послуг на договірній основі;

    - перейти від постатейного фінансування медичних організацій до фінансування (оплати послуг) залежно від обсягу і структури наданих медичних послуг, запровадивши сучасні методики поособового фінансування з частковим фондотриманням для структур первинної медико-санітарної допомоги;

    - запровадити системи оплати праці лікарів, середнього медичного та допоміжного персоналу закладів охорони здоров'я, що працюють на засадах загальної практики/сімейної медицини з урахуванням об'єму та якості їх роботи;

    - переглянути діючі нормативні та законодавчі акти, що стримують або перешкоджають запровадженню загальної практики/сімейної медицини та перетворень у галузі.

    3. Здійснення активної кадрової політики, для чого необхідно:

    - розробити науково обґрунтовану прогнозну потребу у медичних кадрах різних спеціальностей з урахуванням напрямків і темпів структурних і функціональних перетворень в системі охорони здоров'я України, зокрема розвитку загальної практики/сімейної медицини;

    - забезпечити випереджаючими темпами якісну підготовку спеціалістів для первинної ланки охорони здоров'я: лікарів та медичних сестер загальної (сімейної) практики;

    - створити систему підготовки адміністраторів, економістів для органів управління та закладів охорони здоров я, які здатні здійснити стратегічне і фінансове планування та реалізовувати механізми покупців і постачальників медичних послуг.

    4. Створення належних умов для роботи фахівців загальної (сімейної) практики, для чого необхідно:

    - розробити детальний адресний план відкриття закладів загальної практики/сімейної медицини в кожному регіоні України;

    - затвердити сучасний табель оснащення закладів первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини;

    - здійснити матеріально-технічне забезпечення структур первинної медико-санітарної допомоги, що працюють на засадах загальної практики/сімейної медицини (оснащення медичним та немедичним обладнанням, сучасною комп'ютерною технікою з підключенням до мережі Інтернет, транспортними засобами (автомобілями)) в першу чергу у сільській місцевості відповідно до плану та табелю оснащення;

    - відновити існуючі будівлі закладів первинної медико-санітарної допомоги та підготувати приміщення для відкриття закладів загальної практики/сімейної медицини;

    - забезпечити житлом лікарів та медичних сестер загальної (сімейної) практики передусім у сільській місцевості.

    5. Здійснення наукових досліджень з проблем розвитку загальної практики/сімейної медицини.

    Виконання Програми передбачається здійснити протягом 2006-2010 років.

    Фінансове забезпечення

    Фінансування Програми здійснюватиметься відповідно до законодавства за рахунок коштів державного бюджету близько 100 млн. грн. щорічно на матеріально-технічне оснащення закладів загальної практики/сімейної медицини; місцевого бюджету на створення належних умов для роботи фахівців (відновлення будівель існуючих закладів та забезпечення житлом), а також інших джерел, не заборонених законодавством.

    Очікувані результати

    Впровадження Програми підвищить ефективність використання бюджетних коштів, зумовить медико-соціальний та економічний ефект, сприятиме покращанню стану здоров'я та збільшенню економічно активної частки населення України, дозволить призупинити негативні тенденції показників здоров'я суспільства, підвищить мотивацію до роботи медичних працівників первинної ланки охорони здоров'я.

    Врешті-решт, в зміцненні первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини закладені значні потенційні можливості щодо сприяння збереженню та розвитку системи охорони здоров'я.



    Другие материалы по теме
    Категорія: Медицина | Опублікував: weiss (23.09.2007) | Автор: Тарантай А.В.
    | Коментарів відвідувачі лишили: 1
    Всього коментарів користувачів сайту: 1
    avatar
    0
    1
    Шановні відвідувачі сайту!
    Після перегляду цієї статті прошу Ваш лишити тут свій коментар, адже стаття призначена саме для громадського обговорення!

    Ваш коментар до публікації:
    (можна через соцмережі та акаунти у "Фейсбук", "Гугл" та ін.)

    ComForm">
    avatar
     
     

    НОВІ КОМЕНТАРІ ДО НОВИН ТА СТАТЕЙ сайту Баштанка.НЕТ:

     

    Щоправда, таки декілька ворожих куль прошило стаканчик-кав'ярню...

    Завтра у місті Баштанка відбудеться відкриття пам'ятної дошки Сергію Семеліту.

    На сервісі https://kolobus.com.ua/ можна здійснити безкоштовне бронювання білету з оплатою при посадці і самостійно поїхати вивчати Європу. Це безпечно, адже вони контролюють усі етапи: від створення бронювання до моменту посадки в автобус. Після оформлення квитка з вами звʼяжеться менеджер, щоб підтвердити замовлення.



    Згідно Правил адміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.

     

           

    Copyright MyCorp © 2006 Хостинг від uCoz