Першочергове завдання – сплата податків і зборів
2007 рік дуже напружений для
Баштанського району у зв’язку з форс-мажорними обставинами, адже провідною
галуззю району є сільське господарство, від якого залежить наповнення та
виконання бюджету. Тому з метою забезпечення фінансування статей витрат,
недопущення кредиторської заборгованості бюджетних установ району, перед владою
району ставиться питання про вишукування компенсуючих джерел випадаючих
доходів, а саме шляхом детінізації економіки, недопущення зменшення та
нарощування обсягів виробництва, скорочення робочих місць тощо.
В липні було підбито підсумки
виконання місцевих бюджетів району та області за І півріччя поточного року,
проведено колегії райдержадміністрації, головного фінансового управління
облдержадміністрації по виконанню місцевих бюджетів за звітний період та
забезпеченню безумовного виконання їх до кінця року. Зазначу, що на колегії
головного фінуправління відзначено роботу Баштанського району по мобілізації
податків і зборів до загального фонду місцевих бюджетів.
Наш район по цьому показнику є одним з
найкращих в області та займає ІІ місце серед сільськогосподарських районів,
поступаючись тільки Жовтневому. Так, за І півріччя поточного року надходження
податків і зборів до загального фонду місцевих бюджетів ра-йону склали в сумі
5755,1 тис. грн., тобто, на 1 жителя району мобілізовано податків і зборів в
розмірі 146,9 грн., або це 5 місце серед сільськогосподарських районів області.
Проаналізувавши надходження
основного бюджетоутворюючого джерела району – податку з доходів фізичних осіб,
питома вага якого за звітний період в загальних надходженнях району складає
70,3%, в надходженнях районного бюджету – 94,2%, слід відзначити, що серед
районів області Баштанський район посідає 3 місце (4043,4 тис. грн.),
поступившись Жовтневому та Миколаївському районам.
Аналогічна картина й по мобілізації
податку «Плата за землю» та надходженню орендної плати за землю, по яких наш
район займає також 2 місце.
У розмірі адміністративно-територіальних
одиниць план мобілізації доходів звітного періоду забезпечено по 10 місцевих
бюджетах району. Не на належному рівні спрацювали по виконанню доведених
завдань Ленінська сільська рада – 63,7%, Доброкриничанська – 70,1%, Плющівська
– 79,3%, Новопавлівська – 81,7% та ряд інших.
Це свідчить про неправильне
збалансування показників доходної та видаткової частин місцевих бюджетів, що
призвело до нестачі фінансових ресурсів для фінансування запланованих витрат по
бюджету та низьку результативність роботи бюджетних комісій при сільських
радах.
Проаналізувавши стан виконання
доходної частини місцевих бюджетів в порівнянні з річними призначеннями,
виникає загроза виконання річних планів по Новоіванівській, Єрмолівській,
Доброкриничанській, Плющівській та ряді інших сільських рад.
Зазначу, недонадходження в місцеві
бюджети напряму взаємопов’язані з фінансуванням витрат по бюджету – дитячих
дошкільних закладів, установ освіти, охорони здоров’я та культури, со-ціальний
захист та соціальне забезпечення населення. Тому питання наповнення бюджетів
усіх рівнів постійно розглядаються на засіданнях комісії з питань забезпечення
своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із
заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат, зайнятості населення при
рай- держадміністрації, проводиться роз’яснювальна робота з
сільгосптоваровиробниками щодо сплати податків у повному обсязі.
Крім того, в районі пос-тійно
вживаються заходи щодо пошуку та залучення до місцевих бюджетів додаткових,
незадіяних резервів їх наповнення, а саме:
– проводиться робота з суб’єктами
господарської діяльності, які допустили заборгованість по заробітній платі та
роз’яснювальна робота серед сільського населення щодо необхідності укладання у
встановленому порядку договорів оренди земельних та майнових паїв;
– максимально залучаються до
декларування громадяни, які отримали доходи у 2006 році;
– вживаються заходи по погашенню
заборгованості по заробітній платі, виплата у повному обсязі населенню оренди
за земельні та майнові паї;
– виявлення неоформлених належним
чином найманих працівників;
– виявлення фактів виплати
заробітної плати, меншої мінімальної, встановленої законодавством.
Протягом 2007 року здійснювались
відповідні заходи, які дали можливість забезпечити, у повному обсязі, виплату
заробітної плати працівникам бюджетних установ району, своєчасно провести
розрахунки за спожиті бюджетними установами тепло-енергоносії, придбання
продуктів харчування і медикаментів та інші со-ціально-значущі видатки.
Соціальну спрямованість бюджету, що
є однією з важливих складових бюджетної політики, характеризує значна частка
видатків со-ціального спрямування, яка у зведеному бюджеті Баштанського району
становить 92,4% і дорівнює 26,9 млн. грн. Наявні ресурси місцевих бюджетів
спрямовуються насамперед на заробітну плату з нарахуванням, енергоносії, інші
соціальні виплати, що належать до захищених статей бюджету.
В умовах особливостей цьогорічного
бюджету питання наповнення районного, міського та сільських бюджетів та жорстка
економія витрачання бюджетних коштів на сьогоднішній день є одним із головних
завдань всіх органів влади на місцях.
Хочу подякувати ЗАТ «Баштанський
сирзавод», ЗАСТ «Зоря Інгулу», ЗАТ «Родина», ВАТ «Богданівський
плодорозсадник», ТОВ «Світоч», ТОВ «Авангард», ВАТ «Баштанська
райсільгоспхімія», ППАФ «Хлібодар» та іншим суб’єктам господарської діяльності,
які в повному обсязі виконують свої зобов’язання перед бюджетом. На жаль, є й
такі організації та підприємства як ВАТ «Виноградівський», ППАФ «Агродар», ПП
«Новосергіївське», ПП «Баштанська Агровіта» та інші, які на сьогоднішній день
несвоєчасно сплачують або не платять взагалі податки і збори до бюджетів усіх
рівнів.
Завершуючи, хочу звернути увагу
платників податків усіх форм господарювання на виконання свого прямого
обов’язку перед державою, громадою – це своєчасно та в повному обсязі сплачувати
податки, збори та інші обов’язкові платежі до бюджету, що повинно стати
першочерговим завданням в їх господарській діяльності.
|