Характерною ознакою новітнього часу є безперервна динаміка змін в економіці, політиці, науці. Більшість таких змін неможливо втілити в школі, вони потребують втілення на державному рівні. Тому в просторі покращення якості освіти кожна школа змушена шукати свій шлях змін. Але, на нашу думку, і традиційні, і школи нового типу не вирішують головного питання нашого часу: як побудувати гуманну до учня школу, завдання якої буде не тільки дати дитині сучасні знання, а й зберегти та зміцнити її здоров’я? Бо важко назвати гуманною школу з 8-10-годинним робочим днем, з обмеженим рухом і нераціональним харчуванням. Нашою відповіддю на це питання стало створення моделі Школи збереження здоров’я.
Аналіз традиційної шкільної практики свідчить про формальний підхід до реалізації оздоровчої функції в школі. Переважно ця проблема реалізується через систему превентивної виховної роботи із суб’єктами освітнього сере-довища (педагоги, учні, батьки) і, на жаль, недостатня увага приділяється валеологізації процесу навчання засобами всіх предметів. Беручи до уваги інтенсифікацію навчального процесу, несприятливі соціально-економічні умови життя в Україні, екологічну ситуацію, колектив Виноградівської загальноосвітньої школи практично застосовує модель Школи збереження здоров’я, метою якої є підвищення фізичного рівня, психічного і духовного здоров’я, зниження загальної захворюваності дітей різними способами. Для реалізації моделі ми розробили й застосовуємо рухові фізичні хвилинки, динамічні паузи під час уроку, значна увага приділяється позакласній профілактично-оздоровчій роботі. Традиційними стали свята «Веселі старти», День туризму, День здоров’я, спортивно-родинні свята «Тато, мама і я – спортивна сім’я», «Козацькі забави», «Нумо, хлопці», змагання між класами. У школі культивуються такі види спорту, як футбол, баскетбол, легка атлетика. Належну увагу приділено туристично-краєзнавчій роботі, екологічній діяльності. Високу оцінку діяльності школи дають батьки, які є постійними учасниками виховних заходів, що сприяють подоланню шкідливих звичок та пропагують активне здорове життя без куріння, алкоголю, наркотиків. Хоча досвід роботи з даної проблеми невеликий, але результати вже є:
– діти стали серйозніше ставитися до свого здоров’я, серед старшокласників зменшилася кількість учнів, які палять; – діти стали активніше відпочивати на перервах, в позаурочний час; – зменшилася кількість часто хворіючих дітей, відсутні епідемії грипу, гострих респіраторних захворювань.
Від батьків, громадськості
У Виноградівській ЗОШ створено всі умови для формування фізичного становлення дитини, її розуміння значення здоров’я для власного самотвердження. Класні керівники всебічно вивчають стан фізичного здоров’я кожної дитини, її можливості для формування здорового способу життя. Під час проведення спортивних заходів і свят всебічно демонструються досягнення учнів заняттями фізкультурою і спортом. Як батьків, нас радує, що педагоги намагаються подолати розрив між фізичним вихованням та іншими видами навчальної діяльності у нинішній системі освіти. Треба сказати, що нашим дітям подобаються оздоровчі заходи, заняття фізичними вправами. Від учнів школи
У стінах нашої школи питання формування здорового способу життя завжди було актуальним. вчителі намагаються розвинути не тільки розумові здібності, а й фізичні. У школі проводяться традиційні спортивні заходи, в яких ми охоче беремо участь. Наші учні – постійні учасники та переможці районних спортивних олімпіад, змагань з легкої атлетики, баскетболу, футболу, настільного тенісу, шашок, шахів. Нам подобаються такі спортивно-масові заходи, як День туризму, День здоров’я, «Козацькі забави», змагання між учнями школи та батьками. Наші вчителі займаються спортом, активно беруть участь у походах, екскурсіях, обласних змаганнях, є переможцями спартакіади серед вчителів. А найголовніше – наші вчителі, навіть чоловіки, не палять, що є для нас прикладом.
Людмила Маковеєнко, директор Виноградівської ЗОШ.
Категорія:
Освіта |
Опублікував: bashtanka (08.09.2009)
| Автор: Людмила Маковеєнко
На сервісі https://kolobus.com.ua/ можна здійснити безкоштовне бронювання білету з оплатою при посадці і самостійно поїхати вивчати Європу. Це безпечно, адже вони контролюють усі етапи: від створення бронювання до моменту посадки в автобус. Після оформлення квитка з вами звʼяжеться менеджер, щоб підтвердити замовлення.
Згідно
Правиладміністрація сайту не впливає на зміст публікацій і не несе відповідальність за думку, яку автори висловлюють у коментарях та блогах.